אולפן הקלטות ביתי שלב אחר שלב

אולפן הקלטות ביתי שלב אחר שלב

עולם ההקלטות כבר מזמן אינו נחלתם של אנשי המקצוע הגדולים בלבד. בשנים האחרונות, עבר שינוי דרסטי מאולפנים מקצועיים ונכנס אף לבתים פרטיים, כמובן עבור מי שמוכן להשקיע. התקדמות הטכנולוגיה ונגישות הציוד האיכותי, הפכו את האפשרות להקמת אולפן הקלטות ביתי לפשוטה מתמיד. כיום, כל אדם בעל תשוקה למוזיקה יוכל להקים אופן אצלו בבית, וליצור באיכות גבוהה.

אולפן הקלטות ביתי – לא רק למוזיקאים

אולפן הקלטות ביתי אינו מיועד רק למוזיקאים, אלא שהוא יעיל במיוחד גם לכל אדם אחר העוסק בסאונד בדרך כזו או אחרת. פודקאסטרים, קריינים ואף רבים המעוניינים לצלם סרטונים איכותיים לרשת החברתית, פשוט כי אפשר. נשאלת השאלה, מה צריך בשביל להקים אולפן הקלטות מעולה?

כרטיס הקול הנכון – כרטיס הקול הוא הלב של האולפן, והוא משמש כגשר המחבר בין הציוד למחשב. חשוב לבחור כרטיס קול שיוכל להתמודד עם מספר הכלים והמיקרופונים שמתכננים להשתמש בהם ושהוא תואם לתוכנת ההקלטה.

מיקרופון איכותי – אף אולפן אינו שלם ללא מיקרופון טוב. כדאי לבצע סקר שוק כדי לברר מהם הדגמים המובילים, אך עם זאת להתאים את הדגם לניסיון. אין ספק שהמחשבה על איכות סאונד גבוהה היא מלהיבה מאוד, אך כדאי להתחיל מבסיס איכותי ורק לאחר שבודקים את השטח ועד כמה נהנים ממנו, לשדרג את הציוד.

אקוסטיקה ובידוד – כדי למנוע הד ורעשי רקע, כדאי לאבזר את החדר בבידוד אקוסטי. למשל, להתקין פאנלים מקצף שיספגו את הצלילים מוגזמים ויחדדו את השמע. גם כאן, אם זהו אולפן חדש, כדאי להיעזר באמצעים בסיסיים, זולים ופשוטים יותר בשלב זה.

פתרונות בידוד מסוג "עשה זאת בעצמך"

בידוד רעשים הוא חלק בלתי נפרד מהקמת אולפן הקלטות ביתי שכן הוא סופג את הצלילים ומחדד אותם. אם אין באפשרותכם לבצע את הבידוד באמצעים מתקדמים ומקצועיים, ניתן להתחיל מהבסיס; לאטום רווחים סביב דלתות, להתקין ווילונות עבים על החלונות, אולי להוסיף שכבת חומר מבודד על הקירות ועוד. אם בעתיד תגלו לשמחתכם שאתם בהחלט עושים שימוש בחדר ההקלטות, זה הסימן לשדרג את אמצעי הבידוד!

כך או כך, ברגע שהסטודיו יתחיל לפעול תגלו שהמסע רק מתחיל. עולם ההקלטות מתפתח ללא הרף, עם טכנולוגיות וטכניקות חדשות. אם תגלו שאתם אוהבים את התחום הרבה יותר משחשבתם, תשמחו לגלות גם שיש עוד המון, המון מה ללמוד, לפתח ולשדרג באולפן שתקימו.

נעזרים בחברה מקצועית

מכיוון שהקמת אולפן הקלטות ביתי כרוכה בלא מעט אלמנטים, כדאי לשקול להיעזר בחברה מקצועית שלא רק תמליץ לכם על הצעדים, אלא ממש תכווין אתכם אל הציוד הנכון לשלב זה; מיקרופונים, אביזרי הקלטה ועוד. אם המטרה היא להגיע רחוק ולהתפתח בתחום, אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר! ככל שנקודת הפתיחה תהיה טובה יותר, כך התוצאות תהיינה בהתאם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf