אביב הגיע – זה הזמן למנגל

אביב הגיע – זה הזמן למנגל

עם בוא האביב והיציאה החוצה מבין כותלי הבית, מגיע כמובן גם הזמן להוציא את המנגל ולהתחיל לעשות על האש, בין אם מדובר במנגל במרפסת, חצר הבית או בטבע. אז אם אתם וותיקים בתחום המנגל לבטח יש לכם ציוד משלכם, אבל אם אתם חדשים בתחום או מזמן לא חידשתם את ציוד המנגל שלכם, קבלו רשימה של דברים שכל מנגליסט נדרש שיהיה לו.

  • בחירת גרילר – הגריל הבסיסי ביותר למנגל הוא על פחמים, הכרוך בהליך ממושך של הדלקה וצלייה המבוססת על אינסטינקטים טובים, רוויה בעשן ופיח. גריל כזה למעשה די עבר מהעולם ואת מקומו תופס גריל גז למנגל שנחשב להרבה יותר בטיחותי ונוח לעבודה ותפעול, מספק רמה גבוהה של שליטה בגובה של הלהבות וחוסך הרבה מאוד נפנופים ולכלוך.
  • בלון גז למנגל – אחרי שקניתם מנגל על גז תצטרכו לבחור עבורו בלון גז בגודל מתאים, המתחיל עם בלון גז 5 קילו יחסית קומפקטי ונוח לנשיאה, וממשיך עד בלון גז 12 ק"ג שיותר מתאים לשימוש בחצר או מרפסת או לאירועים גדולים.
  • ציוד נדרש למנגל – נכון שתמיד אפשר לאלתר אבל מנגליסט רציני ידע להגיע למנגל עם ערכת ציוד שלמה, הכוללת בין היתר מברשת עמידה עם סיבי נירוסטה המשמשת לניקוי של רשת המנגל. זאת לצד כלים להכנת הבשר לרבות מלקחיים, קרש חיתוך מאסיבי, מזלג גדול לברביקיו והופכן. בנוסף לכך, כדאי שציוד למנגל יכלול גם לפחות סכין אחת טובה ועמידה שיש לה ידית ארוכה ונוחה, לצד הזמנת מתקני צלייה שונים כמו רשת מוגבהת, בסיס להצבת מחבת ווק, ועוד.
  • ביגוד למנגל – אם אתם חושבים גם על הפרטים הקטנים ביותר כדאי שיהיה לכם סינר שלם למנגל שימנע מהבגדים שלכם להתלכלך, לצד כפפה מבודדת להורדת פריטים חמים מהגריל ומגבת מטבח לניקוי הידיים וציוד נוסף. כמו כן, כדאי ללכת עם בגדים שלא יפריע לכם אם יוכתמו, ולבחור בחולצה עם שרוול קצר שתמנע היתפסות שרוול ארוך באש.
  • ציוד לאחסון – בייחוד אם מדובר במנגל בחיק הטבע חשוב לדאוג להביא גם מספיק צידניות לאירוע, בהן יושם יחד עם קרח הבשר שמיועד לצלייה ושניתן לשים בהן סלטים ומשקאות קרים.
  • כלי אוכל – בכדי לכבד את הסביבה עדיף שלא לעשות שימוש בכלי אוכל חד פעמיים אלא לבחור בכלי אוכל רב פעמיים שאינם שבירים שעשויים מפלסטיק או ממתכת.
  • ניקיון – דאגו להביא מספיק שקיות אשפה גדולות וחזקות ואל תשכחו גם לפנות אותן מהשטח לפח אשפה קרוב. כמו כן, כדאי שיהיה לכם למנגל גם ציוד חיטוי כמו מגבונים לחים שישמרו על רמה גבוהה של היגיינה בעת הכנת האוכל בחוץ.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf