סיכונים בניתוח הגדלת חזה

סיכונים בניתוח הגדלת חזה

 

כל ניתוח כרוך בסיכונים וגם ניתוח להגדלת חזה. עם זאת, סיבוכים קשים בעקבות ניתוח זה הם די נדירים.

ניתוח הגדלת חזה נעשה כדי להגדיל את מלאות השדים ולהרים חזה נפול, בעיקר לאחר הריונות, לידות או ירידה דרסטית במשקל.

סיבוכים שעשויים להתרחש בניתוח הגדלת חזה

דימום

דימום לתוך החלל שסביב השתל הוא סיבוך נדיר המתרחש לרוב מיד לאחר הניתוח ולעתים עד שבועיים לאחריו. הסיכון לדימום הוא קטן והוא גורם לשד נפוח ומתוח ומצריך חזרה לחדר הניתוח כדי לטפל במצב זה, שנקרא המטומה, לסילוק הדם ולהפסקת הדימום.

במקרה של דימום השתל לא יוסר והמצב אמור להסתדר עם הזמן מבלי שישפיע לרעה על תוצאות הניתוח.

זיהום

זיהום הוא סיבוך נדיר המלווה לעתים בחום ומתגלה בדרך כלל במהלך שבועיים-שלושה לאחר הניתוח לאחר שההחלמה לא מתרחשת כמצופה. במקרה זה השד יהיה נפוח ורך, הוא עשוי להיראות אדום ותתכן הפרשה מפצעים. במקרה של זיהום יש לפנות מיד לרופא.

זיהום בדרך כלל מוביל להסרת השתל. וכדי להחדיר שתל חדש יש להמתין כמה חודשים עד שהשפעת הזיהום תחלוף.

אסימטריה בין השדיים

אסימטריה בעקבות ניתוח נוצרת כאשר השתלים מתיישבים באופן אחר בכיסים, בדרך כלל לא ניתן יהיה לתקן מצב זה.

מחשוף רחב

השתלים ממוקמים מאחורי הפטמות והם לא יכולים לשפר מחשוף שהוא רחב מטבעו. כשהשתלים ממוקמים מתחת לשרירי המחשוף, זה עשוי ליצור מראה של מחשוף רחב יותר. במקרה זה השדיים עם השתלים עלולים ליפול לצדדים בעת השכיבה, וזו תופעה נורמלית.

ורידים וסימני מתיחה

לאחר הניתוח, ובמיוחד כשמדובר בשתלים בגדלים שונים, עלולים להופיע על פני השד סימני ורידים או סימני מתיחה.

צניחת חזה (Ptosis)

המנתח בוודאי יסביר לכם לפני הניתוח, שככול שהשתלים יהיו גדולים וכבדים יותר, כך הם יגרמו עם הזמן לצניחת השדיים. צניחת שדיים עלולה להסתיים בשתל שנוחת למטה, מתחת לפטמה, במקום שיהיה מעליה.

הריון / הנקה

שתלים לא אמורים להפריע להנקה. יש אמנם עדויות על ירידה בכמות החלב המיוצר אצל חלק מהנשים עם שתלים, אבל אין עדות לעלייה בתחלואת ילדים שנולדו לנשים עם שתלי ג׳ל סיליקון בחזה. עם זאת, הריון והנקה עלולים לפגוע בצורת השד.

התכווצות קפסולרית

לאחר הניתוח הגוף יוצר צלקת מסביב לשתל, הנקראת קפסולה, שמחזיקה את השתל במקומו. לפעמים, צלקת זו מתכווצת וגורמת לתחושה של שד קשה מהרגיל. אם השד הופך למוצק מדי או לרך מדי, צריך לפנות למנתח כדי שידון במצב.

לפעמים, לא צריך לטפל בהתכווצות קפסולרית. אבל לפעמים צריך לטפל בה על ידי שחרור הקפסולה (capsulotomy) או הסרתה (capsulectomy). ניתן לבחור בהחדרת שתל חדש.

שינויים בתחושת השדיים

רוב המטופלות מרגישות שינוי מסוים בתחושת השדיים שלהן לאחר הניתוח, כאשר התסמינים השכיחים ביותר הם: חוסר תחושה ורגישות יתר של הפטמות. הרגישות תסתדר מעצמה במשך מספר חודשים.

השתלים נראים או מורגשים מתחת לעור

רוב המטופלות מרגישות את השתל, במיוחד אם הן רזות או בעלות רקמת שד דקה. תחושה זו היא תוצאה בלתי נמנעת של הניתוח והיא לא תשתפר גם בחלוף הזמן. אדרבא, עם הזמן, יתכן שהאישה תרגיש באדוות או בקפלים בשתלים, במיוחד ברכינה קדימה.

כשל בשתל

לפעמים, מתרחשת דליפה של ג׳ל הסיליקון כתוצאה מקרע בשתל. ברוב המקרים מדובר ב׳קרע שקט׳ המאופיין בדליפה בתוך הקפסולה של הגוף, כשהאישה אפילו לא מודעת לכך.

דליפה מהשתל גורמת לעתים לשינוי בגודל או בצורה של השתל, ולעתים להופעת גוש או נפיחות בשד. כשזה קורה, פנו לרופא.

אם  האישה מבחינה בשינוי כלשהו בשתל והיא עוברת סריקה המצביעה על שתל קרוע, הרופא ימליץ על הסרת השתל הקרוע והחלפתו בשתל חדש.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf