מה ההבדל בין 14K ל-18K?

מה ההבדל בין 14K ל-18K?

האם 18K עדיף על 14K? מה באמת מבדיל בין זהב 18K לזהב 14K? אלה חלק מהשאלות שמעסיקות צרכנים בחנויות התכשיטים המקוונות המקבלים הזדמנות להתאמה אישית של התכשיט המוצג על המסך, כולל אפשרו לבחירה בזהב 18K או 14K.

אם אתם עסוקים בימים אלה בחיפוש אחר שרשרת זהב לבת או טבעת זהב לאישה, המשיכו לקרוא כדי לגלות את ההבדלים בין שני סוגי הזהב.

רמות הטוהר של זהב לייצור תכשיטים

האות K מסמלת קראט (Karat), והקראט מתייחס לאחוז הזהב שהיא המתכת הפופולרית ביותר לייצור תכשיטים. עם זאת, הזהב הטהור הוא מתכת רכה, גמישה ואלסטית מאוד וכדי ליצור זהב עמיד וחזק יותר יוצרים סגסוגות של זהב עם מתכות אחרות, ומקבלים סוג של זהב שמתאים יותר לענף התכשיטנות.

סוגי הזהב השונים מסווגים לפי תכולת הסגסוגת שלהם:

  • 24 קראט מסומן כ-100% זהב טהור. לפיכך, שרשרת מזהב 24K תהיה שרשרת מזהב טהור.
  • 1 קראט  – מחושב לפי 1/24: רמת הטוהר של הזהב היא  17%.
  • 14 קראט – מחושב לפי 14/24: רמת הטוהר של הזהב היא 58.3%.
  • 18 קראט – מחושב לפי 18/24: רמת טוהר של הזהב היא 75%.

הנה כמה מהמאפיינים העיקריים המבדילים בין זהב 14K לזהב 18K?

הבדל בסגסוגת הזהב

שתי האפשרויות, זהב 14K או זהב 18K, נחשבות לבחירות היותר פופולריות, ומה שמבדיל בין השתיים הוא אחוז הזהב בסגסוגת שעשויה לכלול גם כסף, נחושת, ניקל או פלדיום:

  • זהב 18K עשוי מסגסוגת הכוללת 75% זהב טהור ו-25% מתכות אחרות
  • ואילו זהב 14K עשוי מ-58% זהב והשאר מתכות אחרות

הבדל בגוון הזהב

ההבדל בין זהב 14K לזהב 18K ניכר גם בגוון הזהב. בגלל הסגסוגות הכוללות מתכות נוספות, לזהב 18K יש גוון צהוב עשיר יותר, ואילו לזהב 14K יש גוון צהבהב בהיר יותר.

הבדל בחוזק ובעמידות

הזהב הטהור הוא גמיש ואלסטי מדי ולכן העמידות שלו נמוכה. ככול שהסגסוגת מכילה תכולה גדולה יותר של מתכות אחרות בנוסף לזהב כך התכשיט יהיה קשה ועמיד יותר. מכאן שלתכשיטי זהב 14K תהיה רמת עמידות וקשיות גבוהה יותר מאשר לתכשיטי זהב 18K.

בגלל החוזק הרב יותר של זהב 14K, הנטייה היא להשתמש בסגסוגת זו בטבעות עם עיצוב מורכב יותר, כמו למשל טבעות אירוסין. לדוגמה, עדיף להשתמש במתכת חזקה יותר (14K) כדי ליצור טבעת זהב עם יהלום סוליטר בשיבוץ שיניים, כדי להבטיח שהיהלום לא יישמט ממקומו.

הבדל בלייף סטייל

האם זהב 18K טוב יותר מזהב 14K רק בגלל שיש בו אחוז גבוה יותר של זהב? ובכן, לא ממש. אמנם זהב 14K עשוי להיות זול יותר, אבל יש דברים נוספים המשפיעים על ערך התכשיט, כמו גודל היהלום בטבעת. יתרה מזאת, הבחירה בתכשיט תלויה גם בלייף סטייל שלכם.

תכשיטי זהב 14K הם בחירה מעולה עבור אנשים המנהלים אורח חיים פעיל במיוחד, עובדים עם הידיים או משתמשים בתכשיט באופן יומיומי. אם אתם מתכננים לענוד את התכשיט רק באירועים מיוחדים, אזי בחירה בתכשיטים מעודנים העשויים מזהב 18K עשויה להיות השקעה טובה יותר, כי למרות שהם פחות עמידים, עדיין מדובר בתכשיטים מדהימים.

הבדל הקשור לגוון העור ולרגישותו

סגסוגת המתכות קובעת אם צבע הזהב יהיה צהוב, לבן או אדום. ההבדל בין מראה הזהב הצהוב 14K ו-18K הוא עדין ביותר ושני הסוגים מציעים תכשיטים מדהימים.

בחירה בזהב לפי צבעו מבוססת יותר על העדפות אישיות, אבל נראה כי זהב צהוב מתאים באופן מושלם לגווני העור החמים יותר. ובאשר לרגישות העור, ככל שהקראט נמוך יותר כך תכולת המתכות בסגסוגת גבוהה יותר. ואם הסגסוגת מכילה ניקל (מתכת אלרגנית יותר), עדיף לבחור בזהב צהוב או אדום שבדרך כלל לא מכילים ניקל.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf