אפשרויות מגורים

אפשרויות מגורים

מגורים

כל אדם בוחר בבגרותו את מקום המגורים הנכון עבורו. יש כאלו שמעוניינים להישאר במקום המוכר להם ליד הוריהם, באותה עיר, ואף באותה שכונת מגורים. לעומת זאת יש אחרים שמעוניינים להתרחק ולבצע מעבר מגורים למקום אחר. לעיתים זו העיר שבה גדלו בני הזוג שלהם, לעיר חדשה שנבנית ברחבי ישראל, למושב, קיבוץ או יישוב קטן. מדובר באחת ההחלטות החשובות ביותר בחייו של אדם כיוון שמקום מגורים משפיע מאד על חינוכם ועל ערכיהם של דור ההמשך. זו הסיבה שנושא זה נשקל בכובד ראש תוך חשיבה על כל ההיבטים ועל כל ההשלכות.

לאחר קבלת החלטה זו אפשר לרכוש דירה בהתאם לאפשרויות הפיננסיות של כל משפחה, בגודל המתאים להרכב המשפחתי. אפשרות נוספת היא לשכור דירה במיקום המועדף עליה וליהנות מהעובדה שאין מחויבות כספית גבוהה למשכנתא, אלא רק תשלום חודשי של שכר דירה לבעל הנכס וזאת בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים. האופציה השלישית היא לרכוש דירה עם שותף בשיטת דמי מפתח בחלקים זהים או לא זהים. כאשר יש שני מקורות כספיים האפשרות לרכישת דירה היא בעלת סיכויים גבוהים יותר. לאחר חתימת ההסכם, אחד מהשותפים גר בדירה ומשלם לשותף השני דמי שכירות חודשיים מינימליים שהם זולים משמעותית ממחירי השוק.

מגורים למשפחתיות יציבה

בחירת מקום מגורים היא החלטה הקשורה לעתידם של בני הזוג ולעתיד ילדיהם. ברוב המקרים הם עורכים סיורים בכמה מקומות ובוחנים את חיי הקהילה, את המסגרות החינוכיות ואת הרכב התושבים כדי לקבל החלטה על המקום שיעניק חיים מיטביים וערכיים לכולם.

המגמה של משפחות רבות היא לקבע את מקום המגורים שלהם כבר כשהילדים קטנים וכך לא יהיה צורך בהמשך הדרך לבצע שינויים שעלולים להכביד על הילדים, לאחר שהם התרגלו במשך שנים ללמוד במסגרות חינוך מסוימות ולשחק עם חברים שאהובים עליהם.

שכירות או קניית נכס

החשיבה על רכישת נכס או מגורים בשכירות קשורה בעיקר למצב הפיננסי של בני המשפחה. רבים עושים מאמץ ומגייסים את ההון הכספי הראשוני הנחוץ עבור רכישת הנכס ובשלב השני לוקחים משכנתא שמאפשרת השלמת כל התשלומים. כאשר קונים דירה נוצר שקט נפשי כי כל בני המשפחה נמצאים במקום אהוב ואין להם כוונה לשנות את מקום המגורים אלא אם הם ירצו לשפר את רמת הדיור שלהם ולכן יעברו לשירה גדולה יותר בסביבה זו.

לעומת זו שוכרי הדירות מודעים לעובדה שבעל הנכס עלול לבקש מהם בכל עת לפנות את הנכס תוך כמה חודשים, אם הוא מעוניין למכור אותו, להעביר אותו לאחד מילדיו או עקב סיבות אחרות. במקרה זה בני המשפחה יעשו כל שניתן כדי למצוא דירה אחרת להשכרה בסביבת מגורים זו אך לא תמיד הם מוצאים. במצבים האלו אין ברירה ולעיתים מתפשרים ועוברים לסביבה אחרת כמו שכונה סמוכה או מחליטים לבצע קפיצה משמעותית ולעבור לאזור אחר לחלוטין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf