מגייסים עובדים שנשארים ותורמים

מגייסים עובדים שנשארים ותורמים

עובד טוב הוא לא רק עובד שיודע את העבודה בצורה הטכנית שלה. בשביל עבודה טכנית נטו אתם צריכים רובוט. עובד טוב הוא עובד שאוהב את החברה, מזדהה עם ערכיה, וחמש שנים לתוך העבודה עדיין מרגיש שהוא חלק מהמערך, ולא שחוק ומשועמם. כשאתם מגייסים עובדים, אתם חושבים שנה קדימה, פרויקט קדימה, או עשור קדימה?

אם אתם מנהלים עסק, או לפחות את אגף משאבי כוח אדם בארגון בינוני או גדול, כדאי שתישארו מעודכנים לגבי השינויים בתחום זה. כיום זה כבר לא רעיון, אלא עובדה מוצקה בשטח, כי תרבות הארגון משפיעה בצורה ישירה וחדה על ההצלחה שלו. תרבות הארגון תלויה בבכירים בארגון לפיתוח ויישום רעיונות וערכים, ובצוות שלו להזדהות ויישום בחיי היום יום במשרד. זו הסיבה שכאשר אתם מגייסים עובדים לעסק, בכירים או "פשוטי העם", כדאי מאוד שתהיה לכם תמונה ברורה לגמרי של התרבות הארגונית, ומה אתם מציעים לעובדים שייכנסו לעבודה אתכם, מעבר למשכורת ומשהו למלא בו את זמן הערות שלהם.

גיוס הוא תהליך מורכב, שיכול להיות גם מעייף, והשמת עובדים חדשים בחברה זה לא משהו שאתם רוצים לעשות כל שנה. המצב האופטימלי והאידיאלי הוא כמובן יצירה של קדר עובדים שמרגישים חלק בלתי מפרד מהחברה, נהנים מהעבודה, תורמים לצוות ולהתפתחות החברה, ובקיצור – יוצרים תרבות ארגונית יעילה ונעימה שמוכיחה את עצמה גם בתוצאות בשטח, וגם באווירה בחברה.

נשמע טוב מדי? כי זה לגמרי אפשרי

אתם יודעים טוב כמונו כי יש עובדים כאלו, וכי יש חברות כאלו. למען האמת, יכול להיות שזה בדיוק אתם, והסיפור שלכם עם החברה בה אתם עובדים כעת. במידה ולא, זה ממש חבל, כי יכול להיות אחרת, ואנחנו בטוחים שאתם מכירים לפחות עובד אחד שכן מרגיש כחלק ממשהו גדול יותר, בחברה שלכם או בחברה אחרת.

כך או כך, אם אתם מגייסים עובדים כעת, אנחנו ממליצים לכם לחשוב בגדול, לחשוב על הפרטים הקטנים, ולחשוב קדימה לעתיד הרחוק. בחרו חברת השמה שמציעה לכם:

  • השמה מקצועית וליווי מלא בכל שלבי התהליך, לא רק רשימה של עובדים ש"עומדים בתנאים שלכם"
  • גיוס לפי צורך – לפרויקט, לתקופה, למשרה מלאה, ועם ייעוץ לגבי המהלך והתקופה
  • תהליכי מיון עמוקים למועמדים – לחסוך לכם זמן וטעויות, כסף וכאב ראש, דרך מיון נרחב בהתאמה אישית
  • השמת בכירים כמו גם השמה בכל שלב בחברה – לוודא שמי שמציג אתכם לעובדים פוטנציאלים ואותם לכם יכול לעשות זאת לכל מקום בהיררכיה של החברה, כי הוא מכיר אתכם ואת הארגון שלכם

האמנות של השמת עובדים

השמת עובדים זה אומנות לכל דבר, שכן זה מערב יצירתיות, מחשבה מחוץ לקופסא, ובמקרים רבים יצירתיות קיצונית שמביאה עימה פירות יוצאי דופן. מדובר בעבודה עם אנשים, ואנשים הם יצורים מורכבים. נכון, הם שם כדי למלא פונקציה טכנית ברמה זו או אחרת, לאייש תפקיד מסוים, ולבצע עבודה זו או אחרת. ועדיין, המורכבות היא תמיד מעבר לעבודה עצמה.

ההתאמה לחברה שלכם צריכה להיות ברמת התא, ברמה של התאמה רגשית, לא פחות ולא יותר, כי מעבר לבחינה של ידע טכני ויכולת פתרון בעיות, צריכה להיות הרמוניה בין העובדים בצוות, במחלקה, ובחברה כולה. התחושה בעבודה מול חברת השמה צריכה להיות תחושה של משהו אמורפי על גבול האמנות, המעוגן בהבנה הברורה של כל המעורבים לדבר כי מדובר בהשמה של עובד אשר ימלא תפקיד. בספקטרום שבין שני האספקטים הללו אפשר למצוא את המקום בו קסם מתרחש, והאדם הנכון ביותר למשרה יופיע, ויביא עימו שינוי משמעותי ורוח חדשה לחברה שלכם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf