דרכון אירופאי למה זה טוב ולמה מומלץ שיהיה

דרכון אירופאי למה זה טוב ולמה מומלץ שיהיה

החל משנת 2015 אפשר לראות עליה די גדולה בביקוש לדרכונים ממדינות זרות. מטבע הדברים, אחד המבוקשים שבהם הינו דרכון אירופאי. שורה של הקלות הביאה לכך שאפשר להוציא אותו מבלי לוותר על האזרחות הישראלית ואפילו מבלי שצריך להמריא לחו"ל. בדקנו למה זה טוב ולמה מומלץ שיהיה.

רוצים קריירה בין לאומית? עכשיו הרבה יותר קל

מי שמחזיק דרכון של אחת המדינות המובילות באירופה מקבל אוטומטית זכות ישיבה, עבודה ומגורים בכל מקום באיחוד. בעולם גלובלי, אין ספק שאנשי קריירה עשויים לחפוץ בקריירה בין לאומית. בעוד שעם דרכון ישראלי בלבד הרבה יותר קשה לפרוץ החוצה, עם דרכון אל האיחוד, זה הרבה יותר נוח. יתכן שאתם מעוניינים להקפיץ קריירה ברפואה, בהנדסה, בהייטק. אולי מתאים לכם כרגע לחסוך בעזרת עבודה זמנית בחו"ל, במכירות או בשורה של תפקידים אחרים. בכל תחום מקצועי או עסקי, הדרכון האירופאי פותח עוד ועוד דלתות.

רוצים ללמוד בחו"ל בזול? אפשר

במדינתנו הקטנה מספר מוסדות הלימוד היוקרתיים באמת יחסית מצומצם. בפקולטות נחשבות, הציון המשוקלל הנדרש כתנאי קבלה מרקיע שחקים. אז אין פלא שחלופה מעניינת תהיה ללמוד באירופה. וזה העניין: הדרכון האירופאי שנמצא בהישג יד מאפשר לכל אחד ללמוד בחו"ל, במגוון פקולטות נחשבות ובמחירים מצחיקים. מסתבר כי אזרחי אירופה מקבלים מהמדינות השונות הקלות, שכר הלימוד אפסי ולפעמים אף מקבלים מלגות קיום למשך הלימודים. ומי שרוצה ומוצא את הזמן, יכול לעבוד בתקופה זו ואפילו קצת לחסוך.

לטייל בלי גבולות ועוד שפע הטבות

המעוניינים לראות עולם, לטייל בכל מקום ובלי גבולות, אם אתם חפצים בכך, זו הדרך שלכם. להרפתקנים ולמטיילים, טוב לדעת שדרכון מאירופה מאפשר כניסה כמעט לכל מדינה ומדינה על פני העולם כולו. זה לא משנה אם אישרו לכם דרכון ספרדי או דרכון פורטוגלי, המשמעות היא שאתם מגיעים לכל מקום ללא פרוצדורות מקדימות. אפילו לארה"ב תוכלו לנסוע מבלי כל צורך בויזה. כל כך פשוט, כל כך נוח. ובנוסף, על בסיס דרכון מקומי, אפשר לגור בכל פינה באירופה, ניתן לרכוש נכסים, לקבל הלוואות בפריסה נוחה, להקים עסקים, להעסיק עובדים, להשתתף במכרזים. בקיצור, כל מה שתוכלו לעשות בארץ כאזרחים שווי זכויות תוכלו גם לעשות ברחבי אירופה כולה.

קל להוציא דרכון אירופאי יותר מתמיד

בשנת 2015 הוחלט בספרד להקל על יהודים להשיג אזרחות מקומית. מעט אחר כך, החליטה גם פורטוגל לאשר הקלות דומות. המשמעות היא שכל מי שמוצאו בספרד או בפורטוגל, כל מי שמשפחתו גורשה בגירוש ספרד בסוף המאה ה-14, יוכל לבקש ולקבל דרכון בתנאים מקלים. לצורך העניין, אפשר לפנות לעו"ד ישראלי שפועל מול השלטונות ומסדיר את כל הפרוצדורות. לרוב, הדבר כרוך בהתכתבות עם הקהילה היהודית המקומית ומתן הוכחות, לשביעות רצונן של הרשויות. בתוך שנה – שנתיים, אפשר לסיים את ההליך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf