משבר הקורונה הביא עימו שינויים רבים בכל מישורי החיים, וכך גם בעולם העסקי. למעשה, יש המתייחסים אל התקופה הזו כאל "עידן הקורונה" ובאמת נראה שיש מספר שינויים שיישארו עימנו, לפחות בעתיד הנראה לעין. אחד מהם הוא כל נושא המשלוחים שמבצעים עסקים ללקוחותיהם, ובכך נעסוק במאמר הבא.
הסתגלות לעידן החדש
אכן, הקורונה יצרה מעין מהפכה, וגם אם רוב בעלי העסקים ממש לא מרוצים ממנה, יש צורך חיוני להסתגל, להסתכל על חצי הכוס המלאה ולבצע את התמורות המתחייבות. בין היתר, המשבר השפיע על שרשרת האספקה מחו"ל ובישראל, על הרגלי הצריכה והכסף הפנוי של הציבור, על הנכונות להגיע למקומות הומי אדם, על מחירי שירותים מסוימים שעסקים נעזרים בהם, ועוד.
אחד התחומים שבהם מורגש שינוי משמעותי הוא כאמור מהפכת המשלוחים. אכן, בתקופה בה היו איסורים על יציאה מהבית, על פתיחת חנויות וקניונים, על התקהלויות וכדומה – נוצר צורך דחוף להעביר את מוצרים ישירות אל הלקוח. אמנם, שירותי המשלוחים כבר איתנו מזה שנים רבות, וגם האיסורים למיניהם מתחלפים בהקלות, אך אין ספק שההסתמכות על משלוחים תהיה הרבה יותר חזקה מבעבר, לפחות בתקופה הקרובה.
כיצד יוצרים שירות משלוחים טוב
מן האמור לעיל ניתן להבין שעסק שישקיע בבחירת ובבניית שירותי משלוחים יעילים ואיכותיים ללקוחות, יזכה להערכה בקרב הלקוחות וליתרון על פני מתחרים. ממה מורכב שירות משלוחים טוב? ראשית, במערכת לקיחת הזמנות יעילה ופשוטה, למשל דרך אתר האינטרנט או בטלפון, בה כל לקוח יכול בקלות רבה להגיע ולהזמין את המוצר הרצוי. שנית, יש לבסס מערך משלוחים מהיר, זמין ויעיל, בין אם מדובר בהסתמכות על חברת משלוחים איכותית ורצינית, ובין אם בניית שירות פרטי מטעם העסק עצמו. במידה ובונים את המשלוחים באופן פרטי, יש להיעזר בתוכנות ממוחשבות המסדרות ומארגנות את נתוני המשלוחים המבוקשים לפי פריטים, ימים, שעות, סוג המשלוח (אקספרס, רגיל) וכדומה.
עוד מרכיב חשוב הנוגע לאיכות השירות הוא כמובן החבילות. יש להבין כי טיב המשלוח נקבע על סמך פרמטרים רבים מבחינת הלקוח, שלמעשה אינו רואה את כל העבודה שנעשית מתחת לפני השטח. מה שהלקוח רואה הוא את מערכת ההזמנות ואת החבילה שמגיעה בשעה היעודה. מכאן שגם לעטיפת המוצר יש משמעות גדולה, ולשם כך ניתן להשתמש למשל בשקיות נייר. שקיות נייר למשלוחים מציעות כמה יתרונות כגון האפשרויות להדפיס עליהן מגוון הדפסים צבעוניים ומסרים שיווקיים, הן משלבות בין נוחות לאסתטיקה, אינן כרוכות בעלויות גבוהות, ובנוסף – הן אינן מזיקות לסביבה. לכן שקיות נייר למשלוחים משתלבות היטיב עם המהפכה ותורמות על הדרך לתדמית העסק כירוק, מתקדם ואכפתי ללקוחותיו ולסביבתו.
צילום: pixabay