על גן מאפשר לילדוּת מאושרת כבר שמעתם? הכירו את בית על העץ

על גן מאפשר לילדוּת מאושרת כבר שמעתם? הכירו את בית על העץ

במיוחד בימים אלו, כל הורה רוצה לקום בבוקר, ולהביא את ילדו או את ילדתו לגן ילדים, אשר יאפשר לו להמשיך ביום רגוע ושקט. כל הורה רוצה, שהגננת תגרום לו להרגיש כמעט כאילו הוא עצמו היה שם עם הילד או עם הילדה בכל רגע ורגע. כל הורה רוצה גננת, המאפשרת לילד ולילדה לגדול ולהתפתח, ולהיות הטובים והחכמים ביותר שהם יכולים להיות.

לאורך ההיסטוריה למדו ילדים איך להפעיל את גופם ואת מוחם תוך כדי תנועה.

כמה אבנים על הקרקע נאספות על ידי ילד סקרן ונערמות למגדל ומפתחות בלי משים את המוטוריקה העדינה. צמיחה חדשה על ענפי עץ עירום וימים חמימים מסמנים את בוא האביב ומלמדים, בלי לתכנן מראש, על עונות השנה. כך, סקרנות וחופש אפשרו לילד לצמוח, בקצב שלו ומתוך עצמו. משפחתו וסביבתו של הילד שמרו עליו מסכנות ועודדו אותו להמשיך ולהתפתח בהתאם לעולם שסביבו.

העידן המודרני שבו אנו חיים הביא עמו התפתחויות פדגוגיות חשובות ומשמעותיות, אך אלו מגיעות לעתים על חשבון הסקרנות והחופש – ולא תמיד מאפשרים לילד את סדר היום הנכון לו ביותר. אז כיצד מוצאים את שביל הזהב בין האופי והרצונות של הילד לבין המסגרת שאנו, כהורים, רוצים לספק לו? ובכן, זו הזדמנות נהדרת להיחשף לקונספט חינוכי יעיל במיוחד – גן מאפשר.

מהו גן מאפשר?

גן מאפשר הוא במידה מסוימת גן ילדים רגיל, עם שעות מפגש והפעלות, ארוחות ומנוחה. אך מתוך הבנה שכל ילד הוא עולם ומלואו, עם קצב משלו והעדפות ייחודיות לו, דגש רב מושם על פיתוח תקשורת אישית עם כל ילד – המאפשרת ומעודדת התנסות, ביטוי עצמי ובחירה.

כדי להשיג את התוצאה המיוחלת, בגן מאפשר השיח והמשחק הם המרחב שבו מתבצעת עיקר הלמידה, בשיתוף עם הילד ובהקשבה מתמדת -הגננות מקפידות להקשיב למה שיש לילדים לומר, אפילו אם רק עכשיו התחילו לדבר וגם כאשר התקשורת היא ללא מילים. הרי אם הילד אנרגטי ורוצה להתרוצץ, זו כנראה לא העת למפגש, שתגיע בזמן הנכון עבורו. התרוצצות גם היא משמעותית עבור הילד – וכדי שיהיה לו כוח לכך, דואג צוות הגן לאוכל מזין ובריא, שהוא תנאי מפתח לילדוּת מאושרת.

בית חם לילדים ולהורים

הרצון לשלב את הטוב בין כל העולמות עבור ילדי רמת גן הוביל להקמת "בית על העץ", גן מאפשר לילדים בני שלושה חודשים ועד שלוש שנים, המתמקד בגיבוש כישורים חברתיים, ביצירת קשרים ובלמידה דרך דיאלוג ומשחק.

הגן בנוי כחלל פעילות חווייתי ופתוח, המעודד את הילדים לשחק, לחקור וללמוד בכוחות עצמם – פשוט להיות ילדים – בליווי תומך של צוות הגן לאורך כל הדרך. אותו ליווי מאפשר מצד אחד חופש פעולה והתאמה לצרכי הילד באותו הרגע, ומצד שני כיוון עדין ביד אוהבת לעבר למידה, התפתחות וצמיחה. בראש סדר העדיפויות נמצאות סביבה שמחה וטובת הילד, לכל אורך היום.

גם אחרי שעות פעילות הגן, ממשיך החלל החווייתי להיות בית חם לילדים ולהורים ומתקיימות בו פעילויות תוכן לילדים בני שנה עד שבע בהן שעות סיפור, חוגים וסדנאות. יחד עם ג'ימבורי בו ניתן לקיים ימי הולדת ואירועים קטנים, בית על העץ מאפשר לילדים לחוות, ליהנות וללמוד – ולהורים לאפשר לילדיהם להתפתח באופן בריא ומאושר יותר.

לאתר: http://houseontree.we-do.media/

טלפון ליצירת קשר: 050-646-5085   |   כתובתנו: החולה 17 רמת גן

צילום: בית על העץ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf