דוכנים וסטנדים המכונים "פופ אפ" החלו להיות נפוצים ואהודים ביותר בשנים האחרונות בקרב אוכלוסיות שונות, החל ממוכרים וסוחרים ועד לאנשי שיווק, רופאים, יזמים ושאר אנשים אשר זקוקים לפלטפורמה נוחה עבור דוכן או סטנד, לכל מטרה שהיא. אמנם סוחרים שונים משתמשים בדוכני פופ אפ בתור חנויות זמניות וקלות להקמה, אך אחד השימושים העיקריים של דוכנים אלו הוא עבור תערוכות וכנסים שונים, מהסוגים בהם משתתפים עסקים וארגונים המציגים את פועלם. הן עבור מוכרים המגיעים לימי מכירות נקודתיים והן עבור כל מי שמציג את עצמו או את הארגון בו הוא עובד, במסגרת תערוכות או כנסים – להלן כל הסיבות להשתמש בסטנד או דוכן פופ אפ, במקום בחלופות הישנות יותר והמוצלחות פחות –
הקמה קלה ומהירה – דוכן פופ אפ, כשמו כן הוא, פשוט "צץ" ונעמד בתוך כמה דקות ספורות, בלי יותר מדי עבודה קשה או מאמץ. חלק מדוכני הפופ אפ ניתנים לפתיחה מהירה ופשוטה גם על ידי אדם אחד (במקרה בו מדובר בדוכן גדול במיוחד זה ייקח קצת יותר זמן או יצריך עוד כמה ידיים…), ובכל מקרה מדובר בפעולה מהירה ופשוטה יחסית, מה שהופך דוכנים מסוג זה לפתרון אולטימטיבי גם עבור אירועים קצרים, אפילו של כמה שעות ספורות. כמובן שבסיום גם הקיפול עצמו הוא מהיר ופשוט, בדיוק כמו ההקמה
קומפקטי וקל לניוד – יתרון מהותי שני הוא הקומפקטיות של דוכני פופ אפ. כמובן שזהו מאפיין בסיסי ויסודי בדוכנים אלו, אשר מטרתם העיקרים כאמור היא לשמש אותנו גם (ובעיקר) באירועים זמניים וקצרים, הנערכים במשך כמה שעות עד כמה ימים. דוכן פופ אפ סטנדרטי לרוב מתקפל לגודל קטן במיוחד, כזה שניתן להכניס בקלות לכל רכב, כמו גם להעלות על מטוס במידה ואנו טסים לתערוכה או מכירה בחו"ל. דוכנים אלו גם קלים מאוד מבחינת משקל, מה שהופך אותם הן לקלים במיוחד לניוד והן לזולים יחסית להטסה במטוס
מעוצב ומרשים – בנוסף לכל היתרונות הטכניים אשר הופכים את דוכן הפופ אפ לקל להקמה, תפעול ונשיאה, מדובר בדוכנים מרשימים ביותר, כאלו שמרבית העוברים והשבים לא היו מנחשים שהוקמו בזמן קצר כל כך ובכזו קלות. ניתן לעצב כיום דוכן פופ אפ במגוון רחב של דרכים וצורות, וספציפית ניתן להפוך אותו לדוכן מכירה מעוצב ואסתטי לכל דבר ועניין. נמליץ עוד על דוכן פופ אפ מואר, המגיע עם תאורה מובנית ומיד מושך את העין ותשומת הלב של העוברים והשבים
מחיר אטרקטיבי ביותר ביחס לתועלת – אחד היתרונות הגדולים ביותר של דוכני פופ אפ (לפחות מסוגים איכותיים יחסית) הוא היחס עלות – תועלת המאפיין את קנייתם. יחס זה נוטה בצורה ברורה וחזקה לכיוון של התועלת, שכן מחירם של דוכני פופ אפ טובים אינו אמור להיות גבוה במיוחד, אך התועלת המתקבלת ממנו גדולה ביותר.
תמונה: icatch