יישור שיניים לילדים – להשיג את החיוך המושלם בגיל צעיר

יישור שיניים לילדים – להשיג את החיוך המושלם בגיל צעיר

יישור שיניים הוא תהליך אורתודונטי הנעשה בשל בעיות מבניות במבנה הלסת והשיניים של המטופל, למשל ליקויי סגר, שיניים עקומות, רווחים בין השיניים וכיוצא בזה. לרוב הסיבה לביצוע תהליך זה היא אסתטית, שכן הבעיה המבנית משפיעה על מראה הפנים והחיוך. לעיתים יש גם סיבות רפואיות או תפקודיות המובילות להחלטה לבצע זאת, למשל במקרים בהם מבנה השיניים והלסת מקשים על לעיסה או בליעה תקינות של האוכל או קשיים בדיבור.

מתי כדאי להתחיל בטיפול

כדאי לקחת ילדים החל מגיל 7 לבדיקה אצל אורתודנט מומחה. גיל 7 הוא הגיל בו מתחיל הגוף להחליף את שיני החלב בשיניים הקבועות וישנה עדיין גמישות רבה במבנה השיניים והלסת. גמישות זו מאפשרת טיפול מוקדם ופשוט יותר לעומת טיפול בגיל מאוחר כשכל השיניים כבר התחלפו. במקרים רבים בדיקה ראשונית זו תהיה בדיקה לצורך מעקב בלבד ולא יידרש טיפול מעבר לכך. בדרך כלל מתחים בתהליך יישור שיניים בגמר החלפת השיניים הקבועות, לרוב בגיל 11-10.

בנוסף, אם הילד השתמש במוצץ עד גיל מאוחר, מוצץ אצבע או סובל מדחיפת לשון קיים סיכוי רב שמבנה הלסת שלו כבר נפגע ולכן חשוב לאמוד את המצב ולראות האם ניתן לטפל בו כבר בשלב זה, כדי למנוע החרפה. חשוב לציין כי אם לילד יש הרגל כזה של מציצת מוצץ או אצבע חשוב מאוד להפסיק הרגל זה עד גיל 6 ובכך למנוע דחיפה מוגזמת של השיניים קדימה ועיוות מבנה הלסת.

שיטות ליישור שיניים בקרב ילדים

קיימות מספר שיטות המתאימות ליישור שיניים בקרב ילדים. את השיטה המתאימה לכל מטופל קובע רופא השיניים המומחה באורתודונטיה לאחר בדיקה מקיפה ולאחר ביצוע סדרת צילומי רנטגן וצילומים פנורמיים של שיני הילד. קביעת שיטת הטיפול ותוכנית הטיפול יעשו בהתאם לתוצאות הבדיקות הללו, בהתאם לתוצאה האסתטית או התפקודית הרצויה ולהעדפותיו של המטופל.

השיטות המתאימות ביותר לביצוע יישור שיניים בקרב ילדים הן:

  1. יישור שיניים בעזרת מכשור קבוע, למשל גשר. הגשר עשוי מסמכים קבועים המוצמדים לחלקן הקדמי של השיניים, עם או ללא גומיות. היתרון של שיטה זו הוא עלותה הנמוכה יחסית לשיטות אחרות. החיסרון שלה הוא בהיות הסמכים מעט בולטים יותר לעין וכן בסיכוי גדול יותר להיווצרות של כתמים על השיניים. זאת בשל הקושי לנקות את השיניים כשהסמכים עליהן.
  2. יישור השיניים בעזרת מכשור נשלף כגון קשתיות מסוג אינויזוליין, פלטות נשלפות או רסן. היתרון הגדול של שיטות אלו זו האסתטיות שלהן. הקשתיות הן שקופות וניתנות להסרה. גם השמירה על ההיגיינה היא קלה יותר. חסרונן במחירן הגבוה יותר לעומת שיטות אחרות. שיטה זו מתאימה בעיקר לבני נוער ולמבוגרים.
  3. יישור שיניים פנימי באמצעות גשר לינגואלי, בשיטה זו לא רואים את הסמכים מאחר והם מותקנים בחלק הפנימי והנסתר של השיניים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf