תכשיטי זהב בעיצוב אישי למתנות מיוחדות

תכשיטי זהב בעיצוב אישי למתנות מיוחדות

תכשיטי זהב הם ללא ספק מתנה או פינוק אישי יקר. אם רוצים להעניק להם מימד אישי ומיוחד מעבר למימד הכספי או הכלכלי, כדאי מאוד לשקול תכשיט בעיצוב אישי וייחודי.

תכשיטי זהב מלווים אותנו עוד משחר ההיסטוריה האנושית: פריטים יפהפיים נמצאו במקומות הנידחים ביותר בג'ונגלים של דרום מזרח אסיה וגם בקברי הפרעונים במצרים. המתכת הנוצצת, שלעולם לא מתכהה או מאבדת מיופייה מושכת אותנו תמיד. אבל בכל פעם שאנחנו רואים תכשיט מקורי, מושקע וייחודי, נעתקת נשימתנו. אין פלא שפריטים כאלה – עתיקים ובני מאות שנים – מוצגים במיטב המוזיאונים בעולם, ומהווים מקורות השראה למיטב המעצבים.

בוודאי תמצאו מתנה מושקעת ומרשימה גם בחנות מתנות מומלצת ברמת גן, למשל, אבל תכשיטי זהב בעיצוב אישי או ייחודי הם סוג אחר של מתנה, בין אם מדובר במתנה בין בני זוג, ובין אם מדובר בזוג עגילי זהב לילדות שמעניקה אם לביתה.

מה הייחוד של תכשיטים בעיצוב אישי?

רוב הצורפים ויצרני התכשיטים מציעים מגוון מסוים של תכשיטים בעיצוב שלהם, במסגרת מה שנקרא "קולקציה". אלה יכולות להיות שרשרות עם שם, מעוצב בצורה ייחודית, טבעות נישואין או אירוסין וכדומה. בהתאם לצורך, הוא או היא ייצרו מספר מסוים של פריטים מכל עיצוב. ככל שהיצרן גדול יותר, הוא יפיק יותר עיצובים, אבל מכל עיצוב יהיו לרוב גם יותר פריטים.

הסיכוי לכן, לראות שתי נשים או שני גברים עם אותה טבעת, קיים. אפשר אמנם להפוך טבעת נישואין לפריט אישי, על ידי חריטה אישית או על ידי חריטה על תכשיטים בכלל, אבל עדיין מדובר יהיה בתכשיט זהה לזה שיש למישהו אחר.

כאשר מבצעים תכשיט בעיצוב אישי, מתקבל פריט שאין לאחרים, מלבד מי שהזמינו אותו וזה מה שמייחד אותו בראש ובראשונה.

דבר שני שמייחד אותו הוא האפשרות לשלב בו סמלים אישיים ומסרים מסוימים שאי אפשר או קשה לקבל בתכשיט בייצור כללי. דוגמא לכך היא שילוב של אבן חן בגון או מסוג מסוים בתכשיט (יש אבנים שיש להן משמעויות רוחניות שונות), צורה מסוימת לאבן או לתכשיט כולו ושילובי מתכת כאלה ואחרים (זהב ופלטינה, זהב כזה או אחר וכו').

תכשיט שיש לו מסר אישי סמוי הוא משהו מחבר ברמה אינטימית מאוד, ייחודית וגם רומנטית, כמובן, ולכן הוא מתאים מאוד לטבעות נישואין אבל גם לתכשיטים אחרים, שמעניקים בני זוג אחד לשני.

מה כולל תהליך עיצוב תכשיט בעיצוב אישי?

התהליך כולל קודם כל פגישה עם מעצב או צורף, כדי שמי שמזמין את הפריט יוכל להגדיר את מה שהוא מבקש להעביר בו או להעביר. הפגישה ינסו שני ה'צדדים' להבין מה הציפיות של המזמין מהתכשיט, מה התקציב שעומד לרשותו אבל לא פחות חשוב, מהו האופי והסגנון של מקבלו.

"אישי" משמעו לא רק ייחודי או כזה שאין למישהו אחר, אלא לא פחות מזה, תכשיט שמתאים במאת האחוזים למי שמקבל ועונד או עונדת אותו. על המעצב או הצורף להבין בדיוק למי מיועד הפריט. מה ההעדפות שלו או שלה, מה הם רגילים לענוד מלבד הפריט שמוזמן ומה הם לובשים, למשל.

בזכות ובגלל כל תשומת הלב שמושקעת בו, בגלל שלעיתים קרובות תכשיט כזה יהיה סמל וסימן לאהבה גדולה, בסופו של דבר, תכשיט בעיצוב אישי, ילווה בני זוג לאורך שנים רבות. ייתכן והוא אפילו יעבור בירושה מאם לביתה או מאב לבנו. אחד הדברים הנוספים שצריכים לייחד אותו לכן, הוא שהוא יהיה אלמותי, ואופנתי לתמיד.

אתגר לא פשוט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf