מוכרים דירה? הנה כל מה  שאתם צריכים לדעת

מוכרים דירה? הנה כל מה  שאתם צריכים לדעת

אם אתם מוכרים דירה הרי שיש צורך שתתנהלו היטב ותקפידו על מהלכים אותם יש לבצע בשלבים.

בדיקת נושאי מיסוי

עליכם לבדוק את נושא המיסוי. מבחינתכם מדובר על  שני סוגי מיסוי מקרקעין: העיקרי הוא מס שבח שהינו מס המוטל על הרווח שבין רכישת הנכס ומכירתו. החישוב שעושים כולל את שווי הרכישה ושווי המכירה ופרמטרים שונים כמו: פחת, הנחות ופטורים בהתאם לחוק. ניתן לעשות חישוב עצמאי וניתן להגיש ללא חישוב ואז רשות המיסים היא זאת שעורכת אותו. במקרים חריגים בהם מתעורר חשד לשווי תמורה שאינו ריאלי או כאשר הרשות עצמה מעריכה את שווי הנכס אחרת, רשאית הרשות לקבוע שווי משלה ועל פיו לקבוע את שומת המס. המס השני הינו מס רכישה, שלרוב, אינו מוטל על דירות שנועדו למגורים, אבל כדאי לבדוק זאת.

הכנת הדירה

כדאי לכם להכין את הדירה מבחינה טכנית וחזותית כלומר: לשפר את המראה שלה ואת מצבה ככל הניתן. דירה נאה תמשוך את תשומת לב הרוכשים הפוטנציאליים. רוכשי דירות יעדיפו דירות איכותיות על כאלו אשר יש צורך להשקיע בהן כסף רב. לחילופין, הם יבקשו להוריד את מחיר הדירה, ולעיתים, הרבה מעבר למחיר האמיתי שלה.

הכנת ניירת

בשלב הבא עליכם להיות מוכנים להוכיח לרוכש כי היא נקייה מעיקולים, משעבודים וכי הבעלות עליה היא שלכם. את הפרטים הללו תוכלו למצוא, בין היתר, בנסח טאבו עדכני אותו ניתן להוציא באינטרנט. קיימות דירות הרשומות במנהל או בחברה משכנת וגם שם ניתן למצוא את המידע. מידע נוסף שכדאי להצטייד בו הוא אישור מהרשות המקומית או מהוועדה לתכנון בנייה המוכיח כי אין חריגות בניה וצווי הריסה, שאין היטלים חריגים בגין פיתוח סביבתי וכדומה, וכי, באופן כללי, הדירה "נקייה". כמו כן, יש להצטייד באישורי תשלומי מיסים לרשות ולגופים אחרים המספקים שירותים לבית.

פרסום וניהול מו"מ

לאחר שהתקבלה ההחלטה עליכם לפרסם את הדירה המועמדת למכירה ותוכלו לעשות זאת בדרכים שונות. על ידי מתווך ששירותיו נשכרים, בלוחות מודעות באינטרנט המציגים דירות למכירה או  בדרכים יעילות פחות. בשלב זה ייקבעו פגישות עם רוכשים פוטנציאליים, ובמידה ותהיינה הסכמות, יש לערוך חוזה מכירה באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. בדרך כלל, כל צד מביא עורך דין מטעמו, אבל ניתן לשכור שירותים מעורך דין אחד אשר ייצג את שני הצדדים.

שירותי עורך דין

שירותי עורך דין נדרשים, למעשה, לאורך כל הדרך, ואם אתם רוצים שכל ההתנהלות תהיה נכונה וקפדנית מומלץ לשכור את שירותיהם. במיוחד, במקרים מורכבים. הם יוכלו לייעץ היטב לקראת המכירה, לבדוק על הצד הטוב ביותר את נושאי המיסוי ויציגו מצג אמיתי לגבי העסקה. עריכת ההסכם חשובה מאוד וחייבת להתבצע על פי החוק וכל הכללים התקניים. יוכנסו בו סעיפים שונים המגנים על הרוכש והמוכר כאחד. יירשמו מועדי תשלום, ייקבעו הפרות חמורות, יירשם תהליך המסירה, במידה ויהיה צורך, יופקדו סכומי כסף בנאמנות אצל עורך הדין עד להשלמת כל העסקה בצורה המבוקשת.

תשלומים והעברת בעלות

תשלומים עבור נכס נעשים, לרוב, בשלבים, ומיד לאחר החתימה על  ההסכם ותשלום סכום ראשוני ירשום עורך הדין הערת אזהרה בטאבו לזכות הרוכש. הוא חייב לדווח תוך 30 יום לרשויות על העסקה ואף ייחשב עבור שני הצדדים את המיסים הנדרשים, וביניהם, מס שבח ומס רכישה. לאחר הסדרת כל תשלומי  הארנונה, המים, החשמל, הגז והאחרים לבעלי  החוב השונים  תתבצע העברת הנכס מצד לצד. עם התנהלות כזאת  יתבצע התהליך היטב וביעילות

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf