המדריך לבחירת סוללה למחשב נייד

המדריך לבחירת סוללה למחשב נייד

המחשב הנייד נועד להקל על אנשים בנסיבות שונות. בראש וראשונה, משתמשים בו עובדים ומנהלים למשימות שונות. משתמשים אחרים הם אנשים פרטיים בגילאים שונים, תלמידים בבתי ספר ובמוסדות חינוך אחרים ועוד. השימוש במחשב נייד יכול להתבצע מכל מקום ובכל עת ואינו תלוי בחשמל כמקור כוח. אנשים רבים תלויים לפרנסתם במחשבים ניידים. לצורך תפעולו, מצויד כל אחד בסוללה למחשב נייד  מתאימה אשר מסוגלת לפעול מספר שעות רב עד להתרוקנותה. הסוללה נטענת כל פעם שהמחשב מחובר לחשמל. בנוסף, בעת החיבור לחשמל המחשב אינו משתמש בסוללה אלא מקבל את כל מקור הכוח ממנו. כל יצרן מספק את המחשב עם סוללה המותאמת לסוג המחשב המיוצר.

איך לבחור?

נשאלת השאלה: איך בוחרים את סוללה המתאימה ביותר? והתשובה היא מורכבת. ונעשית על פי צרכי הרוכש, סוג המחשב, נתוני הסוללה, וכמובן שקיימים גם שיקולים כלכליים וכדומה. שיקול חשוב הוא אם לבחור סוללה מקורית או אחת שהיא חיקוי. לזכות המקוריות ניתן לומר כי הן הטובות והמתאימות ביותר מאחר והיצרן בחר אותן על פני אלטרנטיבות אחרות. אורך החיים שלהן ארוך והדבר מאפשר עבודה ארוכת טווח גם באזורים ללא חשמל. בנוסף, הן מחזיקות מעמד זמן רב יותר מסוללות אחרות. בעת בחירה כזאת – יש לוודא שהסוללה הנרכשת תואמת את דגם המחשב או מק"ט הסוללה.

מקורית או חיקוי?

הבחירה השנייה היא על פי טווח העבודה קיימים מספר סוגים של סוללות הנבדלות ביניהן בכמות התאים שבהן. ככל שכמות התאים רבה יותר כך אפשר לטעון יותר. סוללות בנות 4 תאים מיועדות לעבודה רציפה של שעתיים, 6 תאים – לשלוש וארבע שעות, ותשעה תאים – לבין 5- 6 שעות עבודה. השיקול הכלכלי חשוב אף הוא. מי שהיכולת מצויה בכיסו יעדיף, לרוב, סוללה מקורית יקרה יותר, אבל ניתן למצוא גם סוללות שאינן מקוריות אשר איכותן גבוהה ביותר ועלותן נמוכה משמעותית. בכל החיקויים קיים מוח האחראי על הקשר עם המחשב ואשר מודיע על מצב הטעינה של הסוללה, על התרוקנותה ואחראי על הטעינה כך שהרכישה בטוחה.

בדיקות נוספות

הסוללות עשויות מחומר הקרוי ליתיום יון. על הסוללות אין תאריך ייצור או תפוגה. במידה ורוכשים סוללת ליתיום אין צורך לטעון טעינה מלאה בראשית השימוש בה, אך מומלץ לפרוק אותה לחלוטין לפני ההטענה בפעמים הראשונות. במידה והיא תקינה, היא לא אמורה לפרוק עצמה לחלוטין אך היא תאבד אחוז מסוים מהטעינה. במידה והסוללה אינה בשימוש והיא פורקת לחלוטין הדבר מעיד על כל שהיא אינה תקינה ומומלץ ליצור קשר עם הספק  כדי לבקש החלפה.  השימוש בהן נעשה רבות וכדי לנצלן היטב כדאי לוודא תקינותן כבר בעת הרכישה ובנוסף, לשמור על הוראות הפעלה נכונות.

הוראות שימוש בסוללה

כדי להאריך חיי הסוללה יש להקפיד על הוראות שימוש שונות. יש להשתדל לא לגרום לה להתחמם. כאשר היא מתחממת ההספק שלה יורד. בנוסף, אין להניח אותה בקרבה למקור חום. כדי לפתור בעיות אלו ניתן לפעול בדרכים הבאות. אחת לשבוע לבצע פריקה מוחלטת וטעינה מחדש. כדאי להוציאה מהמחשב כאשר עובדים עם חשמל. יש להטעינה בטמפרטורה של עד 32 מעלות. כאשר לא נעשה בה שימוש יש לאחסנה במצב של חצי טעינה. להימנע משמירתה בטמפרטורה של מתחת לעשר מעלות. מומלץ לרכוש סוללות אצל חברת סולן שהוא משווק בעל מוניטין בישראל אשר ברשותו מבחר גדול של סוללות מקוריות לדגמי מחשבים רבים וסוללות חיקוי איכותיות. ניתן לקבל אצלו ייעוץ והסבר מפורט ולרכוש בצורה מקוונת.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf