אינטריו – לקבל השראה מהמקומות הנכונים

אינטריו – לקבל השראה מהמקומות הנכונים

כשאנחנו ניגשים לפרויקטים של בנייה, בין אם זה בית חדש או בית קיים שעובר שיפוץ, אז מן הסתם, אנחנו צריכים להחליט מה בדיוק אנחנו רוצים לעשות וכיצד. איך אנחנו רוצים לתכנן ולעצב את המקום, הן את החלק הפנימי והן את החלק החיצוני שלו.

יש אנשים שבוחרים לייצר תוכנית משלהם, בלי להתייחס לשום דבר אלא לתנאים בשטח ולצרכים שלהם. לעומת זאת, ישנם אנשים שיוצרים תוכנית משל עצמם, אך יחד עם זאת בוחרים לקבל השראה ממקורות שונים.

הם פונים למשל, למאגרי מידע כמו אינטריו, שם אפשר למצוא מגוון רחב של תמונות וכן שמות של אדריכלים ומעצבי פנים, אותם גם ניתן לשכור לפרויקט וגם ניתן לקבל מהם השראה לפרויקט שלנו. יש כאלה שפונים למגזינים ואתרים שונים שעוסקים בעיצוב באופן כללי, ומשם הם לוקחים פרטים שונים כמקורות השראה. למשל, עיצוב של מטבח, עיצוב סלון, חדרי שינה, שימוש בשיש מסוים, צבע קיר או כל דבר אחר. בדיוק כפי שהם לוקחים השראה ממבנים של בני משפחה וחברים, השראה מתוכניות טלוויזיה או מקורות אחרים.

זה לא דבר רע לקחת השראה ממקור מסוים ולהשתמש בו. זה לא דבר "לגנוב" רעיון מגורם אחר. כל עוד אנחנו עושים את זה בצורה נכונה, כל עוד אנחנו מיישמים אותו בצורה יפה ויעילה ולא פחות חשוב, כל עוד הרעיון באמת מתאים לנו ואנחנו לא "גונבים" אותו רק בגלל שהוא נראה לנו יפה אצל מישהו אחר ואנחנו רוצים משהו דומה, אז הכל בסדר עם זה. בסופו של דבר, אף אחד מאיתנו לא ממציא דבר חדש, כל מה שאנחנו עושים, מישהו השתמש בו כבר קודם.

איך לוקחים השראה בצורה נכונה וכיצד זה יכול לעזור לנו

אנחנו נתחיל בסוף. כשאנחנו בוחנים עיצובים ותכנונים של מקומות שונים, זה יכול לעזור לנו בהיבטים מסוימים. ראשית, זה עוזר לנו מאחר ואנחנו לא אנשי מקצוע, אנחנו לא באים מהתחום, וזו דרך ללמוד מה בדיוק אנחנו יכולים לעשות וכיצד להשתמש בזה.

שנית, כשאנחנו בוחנים עיצובים ולוקחים מהם השראה, אנחנו יכולים לייצר תוכנית שלמה, תוכנית מגוונת ומלאה. כך אנחנו לא צריכים להסתפק בחצאי דברים או לוותר על דברים מסוימים שהם הכרחיים וחשובים עבורנו.

השאלה היא כאמור, איך לוקחים השאה בצורה נכונה. התשובה לכך פשוטה. ראשית, אנחנו בוחנים רעיונות שונים, בודקים רעיון שמוצא חן בעינינו, וכיצד הוא יכול להשתלב אצלנו בתוכנית התכנון והעיצוב. אנחנו יכולים כמובן לחפש רעיונות לצרכים נקודתיים, למשל, אם אנחנו צריכים פתרון תכנוני או עיצובי למטבח, אז אנחנו יכולים לחפש רעיון נקודתי בשביל זה. לחפש מקור השראה שיעזור לנו בשביל למצוא משהו שיפתור עבורנו את הבעיה. חשוב שאותו רעיון ישתלב היטב ולא יצור בעיה אחרת, כמובן.

צילום: pexels

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf