האם תוספי תזונה פוגעים בבריאות?

האם תוספי תזונה פוגעים בבריאות?

תוספי תזונה מהווים חלק חשוב מהתפריט של ספורטאים, כחלק משגרת היומיום שלהם. תוספי תזונה, כגון אבקות חלבון, מחזקות ומגדילות את נפח השריר, במיוחד לאחר האימון. כמו כן, תוספי תזונה מהווים השלמה אידיאלית למחסור בוויטמינים החיוניים לגוף, אשר הגוף מאבד אותם בעקבות האימון האינטנסיבי, ולכן רצוי להשלים את החוסרים לגוף, באמצעות תוספי תזונה פופולאריים.

תוספי תזונה לספורטאים הם אומנם חלק חשוב מהתזונה היומיומית של ספורטאים, אך היבט חשוב שיש לקחת בחשבון הוא המינון של תוספי התזונה. יש לקחת בחשבון שצריך לקחת מינון סביר ולא להגזים במינון יתר של תוספי תזונה, אשר יכול לא להועיל אלא להיפך, רק להזיק לגוף. תוספי תזונה לספורטאים אשר נלקחים במינון מוגזם יכולים לפגוע בבריאות הספורטאים ולכן חשוב לקחת במינון סביר ולא מוגזם מדי את תוספי התזונה לאחר האימון. כך, למשל, תוספי תזונה לספורטאים, המכילים תוספים לוויטמינים כגון ויטמין A, ויטמין D ועוד, יכולים להצטבר בגוף, כאשר צורכים תוספי תזונה במינון מוגזם מדי, ולגרום לתופעות של רעילות עקב הצטברות בגוף. זה יכול לפגוע בבריאות של הספורטאי בעזרת תופעות לוואי של כאבי ראש, הקאות, בעיות בעיכול ועוד.

המסקנה היא שתוספי תזונה לספורטאים הם טובים וחשובים לספורטאים, לפני ואחרי האימון, כדי להשלים חוסרים חשובים בגוף, אך חשוב לדעת לא להגזים ולא לקחת מינון גדול מדי של תוספי תזונה, כדי לא לפגוע בבריאות של הגוף. חשוב להתייעץ עם תזונאית מתי ובאיזה מינון לקחת את תוספי התזונה כדי להגיע למינון נכון ואידיאלי, אשר ישמור על הבריאות התקינה של הספורטאים, ללא פגיעה במערכות שונות בגוף, בעקבות צריכה מוגזמת של תוספי תזונה. כך, למשל צריכה מוגזמת של ויטמין C או  ויטמין A, יכול להוביל לבעיות במערכת העיכול ולפגיעה במערכת החיסונית. ברזל הוא גם תוסף תזונה פופולארי ונפוץ, המסייע לטיפול באנמיה ולשיפור הזיכרון והמערכת החיסונית. יחד עם זאת, צריכה מוגזמת של ברזל יכולה להוביל לבחילות, שלשולים וכן בעיות בתפקוד המעי הגס או בכבד, בעקבות קושי להפריש את התוספים העודפים מהגוף. סידן הוא גם תוסף תזונה המצוי במוצרי חלב למיניהם אך עודף של תוסף התזונה סידן יכול להוביל לאבנים בכליות ולפגיעה בשרירים של הספורטאים. המסקנה היא שמינון סביר ולא מוגזם של תוספי תזונה לספורטאים יוביל לבריאות תקינה עבור הספורטאים אך מינון מוגזם של תוספי תזונה יוכל לפגוע בבריאותם של הספורטאים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf