פעילויות חברתיות בדיור המוגן

פעילויות חברתיות בדיור המוגן

קשישים המגיעים לגיל השלישי חווים, במקרים רבים, תופעות של בדידות ועצבות, עקב העדר הפעילויות בגילם וכן הקושי לבצע פעולות מגוונות בגלל קשיים תפקודיים מבחינת הגבלת תנועה במרחב או קושי אחר מבחינה תפקודית. קשיים אלו יוצרים תסכול וחוסר אונים בקרב קשישים רבים, אשר מחפשים פתרון לתחושת העצבות והבדידות הנלווית לכך, וכן בשל רצונם להעשיר את פעילות הפנאי שלהם ולהפיג תחושות בדידות. בגיל המבוגר, בגיל השלישי, היבט זה של פעילויות חברתיות הוא חשוב, כדי לא לשקוע בדכדוך ודיכאון.

אז מה הפתרון האידיאלי כדי להפיג תחושות בדידות בגיל השלישי? דיור מוגן הוא הפתרון המושלם כדי להפיג תחושות בדידות במסגרת המותאמת במיוחד לקשישים, בה הם יוכלו לחוות אינטראקציות חברתיות מגוונות אחרות עם קשישים אחרים, שגם הם מתגוררים במסגרת של דיור מוגן. קיימות אפשרויות חברתיות עשירות לדיירים קשישים של דיור מוגן, כגון פעילויות פנאי של חוגים, סדנאות יצירה, פעילויות ספורט, טיולים משותפים של הקשישים, וכן תרבות עשירה של יציאה משותפת של הקשישים לסרטים והצגות. דיור מוגן, למעשה, מעניק את הפתרון המושלם עבור הדיירים הקשישים ליהנות מפעילויות תרבותיות מגוונות בתוך מסגרת מאורגנת של דיור מוגן. דיירים קשישים יכולים ליהנות ממשחק בינגו עם חבריהם לדיור המוגן, וכן מחוגים רבים נוספים, כגון חוגי רקמה או הרצאות מעניינות המוצגות לקשישים בדיור המוגן, במסגרת הדוגמא לפעילויות חברתיות עשירות ומעניינות עבורם.

דיור מוגן מעניק את האפשרות לקשישים לגור בדירות משלהם במוסדות של דיור מוגן, לקבל פרטיות עבורם, אך גם ליהנות ממגוון שירותים ופעילויות חברותיות עבורם, כדי שהם לא ירגישו בודדים או עצובים. מסגרת של דיור מוגן, בניגוד לדירה רגילה, מאפשרת לקשישים ליהנות ולהשתתף במגוון רחב של פעילויות חברתיות לקשישים, במסגרות אלו של דיור מוגן, עם שפע של שירותים שהקשישים מקבלים ,בכל שעות היממה. מסגרת זו של דיור מוגן היא אידיאלית לקשישים, בגיל השלישי, אשר לא רוצים להרגיש בודדים ועצובים, וליהנות מאינטראקציה חברתית עם קשישים אחרים, המתגוררים בדיור המוגן, וכך ליצור חברויות קרובות וליהנות משפע של פעילויות חברתיות משותפות, במסגרות של דיור מוגן, ברחבי הארץ. הדיור המוגן מאפשר לקשישים ליצור קשרים חברתיים ולהשתתף בפעילויות חברתיות, כדי לשמר את תחושת החיוניות והשמחה, גם בגיל המבוגר. אין ספק שדיור מוגן מספק לדייריו מבחר של פעילויות חברתיות כדי שהם ירגישו שהם לא לבד, ויוכלו להמשיך ליהנות מהחיים, גם בתקופת הגיל השלישי.

צילום: pixabay  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf