החזר ממס הכנסה

החזר ממס הכנסה

רובנו נמצאים בשוק העבודה ומפרנסים את משפחתינו בכבוד הראוי, אנחנו ם מודעים לעובדה בה אנחנו מחוייבים לשלם מיסים כמו מס בריאות, ביטוח לאומי ומס הכנסה.

מה שרוב האוכלוסיים אינה מודעת לו הוא העובדה שכל עובד המשלם מס הכנסה זכאי לבצע בדיקה בה הוא יוכל לבדוק האם מגיע לו החזרים בגין מס ההכנסה אותו הוא שילם במהלך השנה.

אלו כספים הנגבים לרוב על ידי המעביד, אלו תשלומים עודפים עקב טעויות בחישוב תקרות מס של העובד בעיקר בגלל דיווח לא נכון בתחילת השנה או עקב שינויים אפילו קטנים של העובד במהלך השנה המזכים אותו במס.מה צריך לעשות כדי לקבל החזרים ממס הכנסה?

בתור אזרח משלם חוק אני מצפה לקבל החזר מס עקב טעויות אלו ואכן, מס הכנסה מאפשר לכל אזרח אשר נגבו ממנו עודפי תשלומים של מס הכנסה, להגיש בקשה לאחד מסניפי מס הכנסה ולקבל החזר מס כחוק.

זהו תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע, מס הכנסה דורש טפסים ודוחות על מנת שיוכל לחשב את גובה ההחזר. החזרי מס לשכירים יכולים להתבצע עד שש שנים אחורה וגובה ההחזר יכול להגיע עד לאלפי שקלים בגין אותן שנים לכן, חובה על כל עובד שכיר המשל מס הכנסה, להגיש בקשת החזר מס לרשויות.

על אילו סעיפים אני יכול לקבל החזר מס?

ישנם סעיפים רבים המוכרים לקבלת החזר ממס הכנסה ובמידה ואחד או יותר מהסעיפים ברשימה הבאה תקפה אליכם אז יש סבירות גבוהה שתקבלו החזרים כספיים.

  1. חופשת לידה
  2. כל מי שהחליף מקום עבודה בשש השנים האחרונות
  3. תקופת אבטלה – כאן נוצר פער בין תקרות השכר ולעיתים אותו עובד גם שהה בבית ללא עבודה.
  4. תרומות מס מזכות במס
  5. ביטוחי חיים ואובדן כושר עבודה – אלו סעיפים בתוך הביטוחים , של משכנתא לדוגמא, המזכים בהחזרי מס.
  6. מגורים ביישובי ספר – אלו הקלות מס אבל ניתן לקבל החזר מס בגין תקופה שלא הוצהרה בזמן.
  7. משפחות חד הוריות

ישנם סעיפים רבים נוספים המזכים במס וכל עובד שכיר צריך לבדוק מהן אותן סעיפים בגינם ניתן לקבל החזרים. ישנה אפשרות לבצע את תהליך ההחזר באופן עצמאי מול מס הכנסה אבל קחו בחשבון שפקיד השומה לא יגדיל ראש וירחיב על כל האפשרויות העומדות בפניכם. ישנם גם טפסים אותם תצטרכו לאסוף באופן עצמאי ולהגיש כגון:

טופס 106 מהמעסיק

יתרות של חשבון הבנק

דוחות על פנסיות, קופות גמל וחסכונות למיניהן

ועוד

על מנת שתוכלו לקבל את מלוא החזר המס אני ממליץ לפנות לאיש מקצוע כמו רואה חשבון, יועץ מס או לאחת מחברות החזרי המס הרבים שיוכלו למקסם ולמצות את מקסימום ההחזר שתוכלו לקבל כאשר החזר מס ממוצע נכון להיום עומד על כ- 8000 ש"ח.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf