מה חשיבותו של מפקח בנייה

מה חשיבותו של מפקח בנייה

כל התהליך של בניית בית חדש או שיפוץ של בית קיים הוא תהליך ארוך ומורכב, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית. הוא דורש הרבה תשומת לב, זמן והשקעה. זהו לא תהליך שאתם צריכים או רוצים לעשות לבד. לשם כך קיים התפקיד של מפקח בנייה. חשיבותו של תפקיד פיקוח זה היא רבה והיא יכולה להיות גורם מכריע בהצלחת הפרויקט, למפקח הבנייה יש תפקידים נוספים כיוון שהוא מייצג את הלקוח ושומר על האינטרסים שלו, ומתוקף תפקידו הוא מפקח על כל הבנייה באתר ועליו גם לדאוג לתיאום העבודה בין קבלני הביצוע השונים, בהתאם לשלבי הבנייה והתכנון האדריכלי..

מה כולל תפקיד הפיקוח על הבנייה

תפקידו של מפקח בנייה הוא תפקיד עשיר ומגוון. הוא כולל בתוכו כמה וכמה תחומי אחריות. המפקח אחראי על הוצאת המכרזים לבעלי המקצוע השונים, קבלני המשנה והספקים כגון חשמלאי, רצף או אינסטלטור; עבודה מול מעצב הפנים; ניהול לוח הזמנים של הפרויקט ועמידה בלוחות שנקבעו; ניהול ופיקוח על התקציב של פרויקט הבנייה ועמידה בתקציב שהוגדר; אינטגרציה בין בעלי המקצוע והגופים השונים המעורבים בתהליך התכנון והבניה, כך שהעבודה ביניהם תהיה חלקה ומקצועית; פיקוח על רמת הבנייה, האיכות של חומרי הגלם ועוד. המפקח הוא בעצם האיש שלכם בשטח שכל תפקידו הוא להביא את פרויקט הבניה שלכם לקו הגמר בצורה הטובה, המהירה והמוצלחת ביותר כך שתהיו שבעי רצון מהתוצאה.

כיצד לבחור מפקח טוב

אם אתם מחפשים מפקח בנייה שיפקח על תהליך בניית הבית החדש או פרויקט הבנייה החדש שלכם חשוב שתבחרו במפקח מקצועי שהוא גם בעל ניסיון ארוך שנים. מפקחי בנייה יכולים להתמחות בכל מיני תחומים – יש מי שמתמחים בפיקוח על פרויקטים גדולים מאוד של בנייה, כמו למשל בנייה של בניינים רבי קומות, ויש מי שמתמחים בפיקוח על פרויקטים של בניית בתים פרטיים בכלל ובתי יוקרה בפרט. טרם בחירתכם במפקח כזה או אחר חשוב שתוודאו כי הוא מתמחה בסוג הפרויקט אותו אתם הולכים לבנות.

כדי ללמוד אודות הניסיון והמקצועיות של המפקח אתם יכולים לשאול אותו מספר שאלות. למשל, ניתן לשאול אותו על פרויקטים בהם עבד בעבר ואז לבקש המלצות מאותם לקוחות. ניתן לשאול אותו היכן רכש את המקצוע וכמה שנים הוא עובד בתחום. כמו כן, כדאי מאוד לברר האם הוא עובד עם אנשי מקצוע, קבלני משנה או ספקים מסוימים. אם אכן כך הדבר יש לוודא שהוא עובד רק עם אנשי מקצוע מומחים בתחומם. כאלה שיעשו את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר.

תפקיד מפתח

התפקיד של המפקח הוא התפקיד הכי משמעותי בשטח ומבחינתכם, כבעלי הבית, הוא האיש שאתם רוצים לסמוך עליו יותר מכל. לכן בחירת המפקח הנכון היא משמעותית ביותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf