אפיה, בישול ומה שביניהם

אפיה, בישול ומה שביניהם

כל מי שנחשף לעולם הבישול והאפייה וחקר אותו לעומק מבין כי בישול ואפיה הם הרבה יותר מסתם הכנה פשוטה של אוכל.

לא הכוונה להכנה פשוטה של חביתה או סלט, אלא לשהייה ממושכת במטבח והכנה של מתכונים מורכבים יותר הדורשים, דיוק, ריכוז ומוטיבציה להצליח.

בישול ואפיה יכולים לשמש ככלי טיפולי נפלא שמרגיע אנשים רבים, שמכנס אותם, שגורם להם להצליח ולהרגיש טוב. הבונוס הוא התוצר הסופי אותו ניתן לאכול בהנאה.

כל אחד יכול להיות טבח

לא צריך ללכת ללימודים גבוהים או להשתלמות ארוכה באחד מבתי הספר הגבוהים לבישול, על מנת להיות במטבח.

כל מה שדרוש הוא רצון וסבלנות. מי שיש לו את שתי התכונות האלו יכול להצליח ולהנות מאוד משהייה ארוכת טווח במטבח.

כמו כל דבר בחיים בישול ואפיה הם תוצר תהליכי. ככל הנראה לא ביום אחד ניתן ללמוד להיות אופה לחם מדופלם, אבל כל מסע גדול מתחיל בצעד קטן.

מי שמחליט שהוא אוהב את המטבח ורוצה לבלות שם את רוב זמנו צריך רק לאבזר את המטבח שלו בחומרי גלם לאפיה, חומרי גלם לבישול, כלים, תנור וגז.

רצוי גם ספר מתכונים בשביל ההתחלה, עד שתלמדו לבד תכונות מסוימות של חומרים מסוימים. ברגע שיש לכם את כל אלו – השמיים הם הגבול עבורכם.

זמן במטבח = זמן איכות

בישול או אפיה, תלוי למה אתם מתחברים יותר (אולי אפילו לשניהם?) דורשים זמן ארוך במטבח, לכן מי שלא אוהב את המטבח ככל הנראה לא יוכל להנות מזמן זה ובטח לא להגדיר אותו כזמן איכות.

זמן איכות בהגדרה הוא זמן בו אנשים עושים את מה שהם אוהבים. מי שאוהב מאוד לבשל או לאפות יוכל להנות שעות ארוכות במטבח בהכנה של מאכלים שונים.

כדי לא לזרוק לפח את מה שאתם מכינים החליטו מראש למי אתם מכינים את האוכל ותעדכנו אותו בדבר. ככה כולם יצאו מרוצים – האדם שהרוויח ארוחה או עוגה חינם, ואתם שהיה לכם זמן איכות במטבח עם מטרה מסוימת.

רכישת מיומנויות לחיים תוך כדי בישול ואפיה

אתם לא תאמינו כמה מיומנויות אתם מבצעים תוך כדי בישול או אפיה במטבח. אם תפרטו פעם אחת את כל הפעולות שאתם עושים ותעלו אותם על הכתב אתם תראו שמדובר בלא מעט פעולות.

חלק מהפעולות אף נעשות במקביל ועל חלק יש לחשוב מבעוד מועד. כך שהמוח שלכם עובד די קשה במהלך השהייה שלכם במטבח.

אם אתם רוצים ללמד ילדים מיומנויות חיים שונות – הכניסו אותם יחד איתכם למטבח. תוכלו ללמד אותם מהי סבלנות (לחכות עד שהעוגה מוכנה), מתמטיקה וחישוב כמויות, עבודת צוות, מוטוריקה עדינה, עבודה מול הוראות מדויקות ועוד שלל מיומנויות שחשובות כל כך לחיים.

הילד יצא נשכר, ואתם תהנו מחברה של חבר קטן שיוכל לעזור לכם גם בשטיפת הכלים (עוד מיומנות נרכשת היא לקיחת אחריות – מי שמלכלך צריך לנקות אחריו).

לסיכום, זמן מטבח בהחלט יכול להיות זמן האיכות שלכם עם עצמכם, או עם אנשים כמותכם שנהנים מבישול ואפיה.

הכניסו לעצמכם ללוח הזמנים השבועי ימים קבועים בהם אתם עושים את מה שאתם אוהבים באמת, ותראו כמה טוב זה עושה לנפש שלכם.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf