תהליך בדיקת צו קיום צוואה

תהליך בדיקת צו קיום צוואה

לאחר מותו של אדם יש לבדוק האם המנוח הותיר אחריו צוואה, אם לא יש לשלוח בקשה למתן צו ירושה ללשכת הרשם לענייני ירושה, בהתאם למקום מגוריו של המנוח. כדי לבדוק האם יש צוואה חוקית ועל מנת לתת תוקף משפטי לצוואה שהמנוח השאיר אחריו, יש להגיש בקשה מסודרת לבדיקת הנושא על ידי הרשם לענייני ירושה. זהו תהליך ממושך האורך למעלה מ-40 יום, ובסופו מקבלים היורשים את הצו ורק אז הם יכולים לממש את עיזבונו של המנוח ולחלק את הרכוש על פי הצוואה.

הגשת הצו

את הבקשה לצו קיום צוואה יש להגיש לרשם לענייני ירושה, חשוב להגיש את הבקשה ללשכת הרשם על פי אזור מגוריו הרשמי של המנוח. את הבקשה רשאים להגיש מי מהיורשים המצוינים בצוואת המנוח או כל אדם אחר בעל עניין בירושה. את הבקשה לצו קיום צוואה אפשר להגיש לבד או על ידי עורך דין לענייני ירושות וצוואות, ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון אחרת יש להגיע פיזית ללשכת הרשם על מנת להגיש את הבקשה.

חשוב לצרף את כל המסמכים הנדרשים אחרת הבקשה עלולה להידחות ולהתעכב, זו אחת הסיבות מדוע כדאי להגיש את הבקשה בעזרת עורך דין מנוסה.

שלבי הבדיקה

לאחר הגשת בקשה מסודרת יחד עם כל המסמכים הנדרשים, למשל תעודת פטירה של המנוח, צוואה מקורית אם יש, אישור על תשלום אגרות, אישור על שליחת הודעה לכל היורשים, תצהירי הסתלקות בהתאם לצורך ועוד. צוות הרשם לענייני ירושה בודק את הבקשה ואם היא תקינה הרשם יפרסם את הבקשה למתן צו קיום צוואה בעיתון יומי וברשומות.

במקביל לפרסום הבקשה התיק יועבר לטיפול על ידי בא כוח היועץ המשפטי לממשלה היושב במשרד האפוטרופוס הכללי. בהתאם לצורך האפוטרופוס ידרוש פרטים נוספים או הבהרות שונות, ורק לאחר סיום הטיפול בתיק, וכל עוד לא הוגשו התנגדויות, הרשם לענייני ירושה יוציא את הצו. במקרים בהם הוגשו התנגדויות ובמקרה בו הרשם לענייני ירושה לא מוסמך לתת את הצו, התיק יועבר לטיפול על ידי בית משפט לענייני משפחה.

בסוף התהליך היורשים או עורך הדין המייצג אותם יקבלו צו דיגיטלי באמצעות דואר אלקטרוני, הצו ישלח גם למשרדי הממשלה הרלוונטיים, לבנקים ולחברות הביטוח.

מהם היתרונות להגשת הבקשה לצו קיום צוואה על ידי עורך דין?

צו קיום צוואה כדאי להוציא בעזרת עורך דין מנוסה, חשוב לזכור כי היורשים עדיין אבלים לכן הם יתקשו לטפל בבקשה. אמנם, אין צורך בידע משפטי כדי להגיש את הבקשה, אך יש דקויות שרק עורכי דין מכירים, כמו כן יש לצרף מסמכים שונים, ועורך הדין יכול לזרז את הטיפול בתיק ולשלוח את הבקשה באופן מקוון, לעקוב אחרי הטיפול ולעדכן את היורשים לגבי התקדמות התהליך.

אם אתם מחפשים עורך דין מומחה לענייני ירושות וצוואות, כדאי גם לכם לפנות לעורך דין יוסי ברקוביץ. עו"ד ברקוביץ מתמחה בדיני צוואות וירושות, בניהול עיזבונות, בניסוח ועריכת צוואות והסכמים בין יורשים ובתחומים נוספים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf