כשאדם נורמטיבי מוצא עצמו במצב שאיננו נורמטיבי כלל

כשאדם נורמטיבי מוצא עצמו במצב שאיננו נורמטיבי כלל

מרביתנו אינם מעלים על דעתם ולו בתרחיש האימים הגרוע ביותר, כי ימצאו עצמם תחת חקירה משטרתית. מצב שכזה, נדמה והיה לקוח רק מסרטים וסדרות או לחילופין שמור אך ורק לאחרוני העבריינים הידועים לשמצה.

עם זאת, א' שערך מסיבה קטנה בביתו, פגש את המציאות הקשה של אכיפת החוק. המסיבה שהתארכה אל מעבר לשעה המותרת, הובילה את הזעקת השיטור המשולב על-ידי שכנים זועמים. כשאלו פקדו את דלתו, ריח של מריחואנה תפס את תשומת לבם והוביל לאיסוף של למעלה מ-15 גר' דרך כלל הנוכחים. החל מאותו רגע, א' למעשה חשוד בסחר בסמים, וזאת ע"פ חוק.

חקירה משטרתית – מהי משמעותה?

לאחר מספר ימים בהם א' חשב כי עסק הביש נמצא מאחוריו, שיחת טלפון חסומה הוכיחה כי אין אלו פני הדברים. מן העבר השני של הקו, ביקש פקיד תחנת המשטרה לסור לחקירה בהקדם. א' מיד החוויר והבין כי עליו לסור ללא כל התנגדות ומיד להוכיח את חפותו ולהסביר את מעלליו.

מה שא' איננו יודע הוא כי חקירה במשטרה היא לא אחרת מאשר הליך משפטי בו גורמי אכיפת החוק אוספים ראיות. כל תשובה אשר נאמרת על-ידי הנחקר עלולה ואכן לרוב משמשת כראייה בבית המשפט. כל תשובה אשר נאמרת על-ידי הנחקר, עלולה להוביל להגשת כתב אישום והתחלת הליך משפטי סבוך ומורכב.

מה עליכם לעשות בטרם ההליך החקירתי?

בטרם הגעתם לחקירה במשטרה, להיוועץ עם עורך דין פלילי ללא כל דיחוי. צאו מנקודת הנחה שאינם מכירים כלל וכלל את ההליך החקירתי, ושגם אם תגיעו כשאתם עומדים על חפותכם, הרי שתושבותיכם לחוקרים עלולות לשנות את פני הדברים.

בעת קבלת שיחת זימון לחקירה, בקשו באופן מנומס לדחות את מועד ההגעה במספר שעות עקב אילוצים אישיים כאלו ואחרים. אם בקשתכם נענתה בחיוב, הרי שאלו שעות יקרות מפז בהן עליכם להזעיק עורך דין פלילי לייעוץ מידי. אם בקשתכם סורבה, הקפידו שלא להתנות את הגעתכם בצו; זוהי דרך עגומה לפתוח את החקירה על רגל שמאל.

בהגעתכם לתחנת המשטרה, עמדו על זכותכם להמתין עד להגעת עורך דין שיעניק לכם ייעוץ בטרם החקירה.

כיצד עורך דין יכול לסייע?

עורך דין פלילי ינחה אתכם על זכויותיכם, יסביר את ההליך החקירתי, הטקטיקות בהן נוקטים החוקרים ואת דרכי הפעולה הנכונות.

כך לצורך הדוגמה, החוק קובע כי כל נחקר יכול לשמור על זכות השתיקה. זוהי למעשה הזכות לאי-הפללה אשר מאפשרת שלא לענות על שאלות החוקרים ואף לא להשתתף בשחזורים. עם זאת, אם נבחר להשתמש בזכות השתיקה יש לזכור שיש לה משמעות נגד הנחקר בהמשך ההליך המשפטי.

עורך דין פלילי יסקור את פרטי המקרה, יבין את נסיבותיו וינחה אתכם נכונה בטרם החקירה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf