בקשה לרישום צו קיום צוואה

בקשה לרישום צו קיום צוואה

כדי לממש את נכסיו של אדם שנפטר והותיר אחריו צוואה יש להגיש ללשכת הרשם לענייני ירושה בקשה לצו קיום צוואה. אם המנוח לא הותיר אחריו צוואה יש להגיש בקשה לצו ירושה. את הבקשה למימוש נכסי המנוח שהותיר צוואה ניתן להגיש באופן מקוון, לבד או על ידי עורך דין מוסמך, יש גם אפשרות להגיע פיזית ללשכת הרשם לענייני ירושה על מנת להגיש את הבקשה.

הליך הגשת הבקשה לצו קיום צוואה

על פי החוק הישראלי כל אחד מהיורשים המוזכרים בצוואה יכול להגיש את הבקשה לצו קיום צוואה, כמו כן כל אדם אחר המעוניין במתן הצו יכול להגיש את הבקשה. כדי לממש את נכסיו של המנוח צריך להוציא קודם צו קיום צוואה דרך לשכת הרשם לענייני ירושה, את הבקשה יש להגיש ללשכת הרשם בהתאם למקום מגוריו הרשמי והאחרון של המנוח. קבלת הצו מקנה לצוואה תוקף של פסק דין, הגשת הבקשה כרוכה בתשלום שתי אגרות, ניתן לשלם אותן באתר המקוון של שירות התשלומים הממשלתי.

כדי להגיש את הבקשה באופן מקוון אפשר לפנות לעורך דין מקצועי המתמחה בנושאי ירושות וצוואות, אפשר גם להגיש את הבקשה לבד. באופן כללי, מומלץ להגיש את הבקשה באתר המקוון, יש לצרף לבקשה את המסמכים הבאים:

  • צוואה מקורית שהותיר אחריו המנוח.
  • תעודת פטירה, אפשר לצרף לבקשה גם בקשה להוכחת המוות של המוריש.
  • תעודת פטירה (או הוכחת מוות) של הזכאים ע"פ הצוואה אשר נפטרו לפני מותו של המוריש או לאחר מותו.
  • אישור על משלוח הודעות לכל הזכאים הנמנים כיורשים בצוואת המוריש, ההודעה חייבת להישלח בדואר רשום, אך אפשר לצרף אישור מצד המבקשים על כך שהודיעו באופן אישי לזכאים המופיעים בצוואה.
  • אישור על תשלום שתי אגרות – אגרת פתיחת בקשה ואגרת פרסום בעיתון.
  • ייפוי כוח לעורך דין אם מקבלים ייצוג מעו"ד ירושות וצוואות.

כאשר מגישים את הבקשה לצו קיום צוואה באופן מקוון חשוב לצרף גם טופס בקשה חתום ומאומת על ידי עורך דין. הטופס חייב להיות בפורמט של קובץ PDF.

אגב, אם למוריש אין צאצאים ולא היו לו בני זוג, יש לצרף לבקשה אישור על הודעה רשמית באמצעות דואר רשום להורי המנוח, אפשר להודיע לה גם באופן אישי אך יש לצרף אישור המוכיח זאת. אם אין למוריש הורים בחיים יש לצרף אישור על הודעה בכתב או באופן אישי לאחיו.

בקשה לקבלת צו קיום צוואה כדאי להגיש רק בעזרת עורך דין מנוסה ויעיל כמו עו"ד יוסי ברקוביץ. כדאי לדעת כי עו"ד ברקוביץ מתמחה בין השאר בייעוץ, ניסוח ועריכת צוואות, בליווי יורשים לצורך קיום צו ירושה או צוואה, בייצוג בפני לשכות הרשמים לענייני ירושה ועוד. עו"ד ברקוביץ מציע שירות בפריסה ארצית רחבה, לרבות שירות משפטי ללקוחות הגרים בחו"ל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf