איך לקנות כלב גזעי ומה צריך לבדוק?

איך לקנות כלב גזעי ומה צריך לבדוק?

אנשים רבים מעדיפים לקנות כלב גזעי על פני אימוץ של כלב רגיל. מכיוון שיש הרבה כלבים למכירה בשוק הכלבים הגזעיים, ולא תמיד כלב שנראה גזעי הוא אכן גזעי, חשוב מאוד לדעת איך לקנות כלב גזעי ומה צריך לבדוק טרם הקנייה.

חשוב לדעת כי הכלבים הגזעיים עברו תהליך פיתוח ממושך במשך מאות שנים, עם הזמן הוכנסו בהם תכונות ייחודיות המאפיינות את הגזע שלהם, לרוב מבחינת התנהגות, מבנה גוף וסוג הפרווה. כך למעשה, כאשר מאמצים גור כלבים גזעי אפשר לדעת מראש כיצד הוא יתפתח ומהן תכונותיו ואופיו.

הכי חשוב – תעודה

הדרך הכי בטוחה לדעת האם סוגי כלבים גזעיים המוצעים למכירה הם אכן כלבים גזעיים היא לבקש לראות את התעודה שלהם. כלב גזעי משמעו כלב מתועד. בתעודה יהיה רישום של אבותיו של הכלב והיא אכן ההוכחה שמדובר בכלב גזעי. כלב כזה, שיש עליו תיעוד, גם יוכל להשתתף בתערוכות ותחרויות. לכן, תעודה היא הדבר הראשון שעליכם לבדוק לפני שאתם קונים כלב גזעי.

דבר נוסף שצריך לבדוק הוא מי מגדל הכלבים ממנו אתם הולכים לקנות את הכלב. מגדל כלבים גזעיים רציני יהיה מגדל אשר יקפיד על תיעוד ורישום, הוא לא ירביע כל כלב גזעי אלא ידאג לוודא שהכלבים שהוא מרביע הם כלבים בריאים, ללא מחלות גנטיות או אופי תוקפני. מגדל רציני ידאג לסביבת מחייה מתאימה עבור הכלבים ולא יפריד גור כלבים מאמו לפני גיל 6 שבועות. בנוסף, מגדל רציני גם יוכל להראות לכם את האמא של הגור אותו אתם עומדים לרכוש, וכך תוכלו לראות איך היא נראית – האם היא בריאה, נראית חזקה וחיונית וכיצד היא מתנהגת. זהו סממן חשוב מאוד על מנת להבין את ההיסטוריה הגנטית של הגור שלכם.

סוגי כלבים נחשבים במיוחד

קיימים הרבה סוגי כלבים גזעיים – בולדוג, גולדן רטריבר, ג'ק ראסל, פקינז, רועה גרמני, שיצו ועוד. לכל סוג יש את התכונות הייחודיות שלו. לפני שאתם קונים כלב גזעי חשוב להבין מה הצרכים שלכם ומה אתם מחפשים. האם אתם מחפשים כלב קטן או גדול, האם אתם מחפשים כלב שמתאים יותר לגידול בבית, בסביבה עירונית, או כלב אנרגטי שדורש גם סביבת מגורים חיצונית כגון חצר גדולה. האם אתם מחפשים כלב שישמש גם ככלב שמירה? תשובות לשאלות אלו יוכלו לעזור לכם לבחור את הכלב המתאים לכם מבין סוגי הכלבים השונים הקיימים. גם שאלת התקציב היא חשובה שכן ישנם כלבים יקרים יותר מאחרים.

כלבים גזעיים אפשר לקנות באופן פרטי מאנשים. אנשים רבים מפרסמים מודעות למכירת כלבים בלוחות אינטרנטיים שונים. כמו כן, קיימים מועדוני גזע שונים ובהם חברים אנשים המתמחים ומגדלים כלבים מגזע מסוים וגם מהם ניתן לקבל המלצה היכן לקנות כלב גזעי. והכי חשוב, בכל מקרה, לקנות רק כלב עם תעודה מוכרת ורשמית.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf