תביעות אובדן כושר עבודה

תביעות אובדן כושר עבודה

כאשר מדברים על תביעות אובדן כושר עבודה, חשוב ביותר להבין באיזה כיסוי מדובר. כאמור, איזה פיצוי ניתן לקבל נוכח המצב החדש זה. אז אם לא הבנתם עדיין, כיסוי לאובדן כושר עבודה משמע 75 אחוז מהשכר של המבוטח ובתנאי שזה 12 חודשים שקדמו למקרה הביטוח. כמו כן, יהיה זכאי המבוטח להפסיק את תשלום הפרמיה אם היוודע המקרה. כאמור, חברת ביטוח או פנסיה תכנס במקומו לסיפור ותשלם עבורו את מה שצריך לרבות רכיבי התגמולים והפיצויים וכל עוד שמקרה האובדן עדיין מתרחש.

מבין כל המחלות, האם אדם הלוקה בנפשו מכוסה?

אין ספק כי בעיה נפשית או תחלואה נפשית אינה שונה מתחלואות הגוף הרגילות. לכן, אם חלילה נקלעתם למצב של פוסט טראומה או אפילו אירוע נפשי כזה או אחר, תביעות אובדן כושר עבודה קשורות גם אליכם. מאידך, חשוב לציין כי נוכח העובדה שלא מדובר בבעיה פיזית אלא בבעיה שלא נגלית לעין – ייתכן וחברות הביטוח תערים יותר קשיים מרגע קרות המקרה ועד להשגת הפיצוי ההוגן.

מהי חבות המעסיק והאם ניתן לקבל פיצוי משני גופים בו זמנית?

כאמור, כל עובד זכאי להפרשות של ביטוח פנסיוני או פנסיה אשר כוללים בתוכם גם את כיסויי אובדן כושר העבודה. באשר לפיצוי, חשוב לציין כי אין כפילות ביטוח וכך גם אין כפל פיצוי. לא ייתכן מצב בו מבוטח יקבל כסף גם מביטוח לאומי וגם מחברת הביטוח. לכן, בעת הגשת תביעות אובדן כושר עבודה, הפיצוי יתקבל רק ממקום אחד ולא ממקום שני. כמו כן, כפי שכבר צוין, הפיצוי יהיה עד 75 אחוז מהשכר המבוטח ולא מעבר. חשוב לציין, במקרים בהם אדם יקנה הרחבה – אזי הפיצוי יוכל להגיע ל100 אחוז מהשכר (כלומר השכר במלואו). דבר נוסף שיש לציין, במידה וקיימת נכות כללית מטעם ביטוח לאומי שכבר מתקבלת  פרט לתוספת תלויים (תוספות לקבצה)– זה לא ייחשב ככפל ביטוח.

מהי תקופת ההמתנה ומהי תקופת אכשרה  

בכדי לקבל את הפיצוי, חשוב להמתין כ90 יום – כאמור שלושה חודשים מרגע קרות המקרה של הביטוח. מהיום שהאדם מאבד את כושר העבודה – אז רק  אז הוא סופר את שלושת החודשים וכשהם מסתיימים מתקבלת הקצבה. במצבים של פרנצ'יזה – יתקבל פיצוי ההמתנה בנוסף לפיצוי השוטף. תקופת אכשרה במקרים של ביטוח אובדן כושר עבודה, משתנה על פי התוכניות, לצורך העניין, תקופת האכשרה בקרן פנסיה תהיה חמש שנים, אבל לאחר מכן, המבוטח יהיה מבוטח בהכול לרבות כל המחלות. לעומת זאת, ביטוח מנהלים למשל, יעניק ביטול של תקופת אכשרה – כאמור, ביטוח מהיום הראשון ועל בסיס הצהרת בריאות תקינה.

עומדים לפני הגשת תביעות אובדן כושר עבודה? זכרו, תקופת ההתיישנות הינה עד שלוש שנים מקרות המקרה. אז מה אתם עומדים לעשות בנידון?

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf