בחירה מוסרית: קרבי או ג'ובניק?  

בחירה מוסרית: קרבי או ג'ובניק?  

מעבר לבחירה הסקסית ישנה הבחירה המוסרית והיא כמובן לשרת כקרבי, או לכל הפחות להביע רצון לשרת כקרבי. מכאן שאם הבעת רצון אך בסוף בחרו בך לאגף המודיעין או לאגף התחזוקה, הרי שאתה את שלך עשית והצבא ערך את השיקולים שלו, אך המטרה שלנו כמדינה היא שכמה שיותר בני נוער יביעו רצון להתגייס לקרבי, ואכן הנתונים מראים שרבים בוחרים בכך, אם כי גדלו על ברכי הערכיים הציוניים, אם כי גדלו במשפחות שאצלן שירות קרבי מהווה מסורת ואם כי הם מבקשים להפיק מעצמם את המקסימום בתקופה כה משמעותית, צבעונית וחד פעמית.

החזרת חוב

המציאות היא שאנו חיים במדינה בעלת סיטואציה ביטחונית מורכבת ועל כן אנו חייבים להעמיד צבא חזק, חכם ואמיץ, ופה צריך לשלב כוחות. צריך מערך תובלה לצד מערך מודיעין, מערך לחימה לצד מערך תקשורת וכדומה. כמו כן, גם ידוע שג'ובניק זוכה לצאת מדי יום הביתה, רואה יותר את החברה ובאופן כללי פחות מסכן את עצמו. עם זאת, רבים בוחרים להיות קרביים, ולו כי המוסר הפנימי מניע לתת את המקסימום, ממש כפי שרבים וטובים תרמו לפנינו, משמע לפני ואחרי הכול מדובר בהחזרת חוב – מדובר בזמן הנכון לתת יד ולהצטרף למערך הלוחם.

תרומה מתמשכת

לפי מתן דהן לוחם טוב גם יהיה אזרח טוב, וזאת כי מדובר בבחורים שנתנו את כל כולם במשך כשלוש שנים, מתוך התחברות עמוקה לעשייה. מכאן שאותם אנשים מחפשים בתום השירות כיצד להמשיך ולתרום גם בחיים האזרחיים, ופה הם עשויים למצוא מגוון דרכים. יש כאלו שמשתלבים בעמותות ובארגונים ללא מטרות רווח, יש כאלו שמקדמים פרויקטים מסייעים, יש כאלו שמתיישבים בפריפריה (מתוך מטרה להפריח את השממה ולהרחיב את גבולות הפרישה ההתיישבותית), יש כאלו שחוברים לממשלה, יש כאלו שלומדים מקצוע חשוב וכדומה. מכאן שהבחירה להיות לוחם קרבי הינה רק הבחירה הראשונה שפועלת לטובת המדינה – כך אומר מתן דהן שבעצמו היה לוחם קרבי ולאחר מכן בחר להחיות את חזונו של בן גוריון – להפריח את השממה.

5 סיבות נוספות

  • שמירה על הבריאות – הבריאות חשובה ועל כן טוב לנצל את תקופת השירות עבור פיתוח כושר גופני, וזאת רק חייל קרבי מסוגל לעשות, אלא אם כן מדובר בג'ובניק שמרבה לבקר במכון הכושר.
  • חיי חברה – אז נכון שקרבי רואה הרבה פחות את מעגל החברים הקרובים, אך מצד שני הוא רוכש חברים אמיתיים לחיים, כי אין כמו חברים מהצוות.
  • עבודה – לא מעט מקומות עבודה מעניקים נקודות זכות לאנשים שבסדיר היו לוחמים.
  • יציאות הביתה – ללא ספק היציאות של לוחמים קרביים יותר גרועות, אך שכבר כן יוצאים הביתה הרבה יותר מעריכים את ההזדמנות.
  • חוויה – גם אם מדובר בשירות שלעיתים נחשב מסוכן, אין להתעלם מהעובדה ששירות קרבי מהווה חוויה משמעותית.

פחד הוא רק מעצור

אם אתם רגע לפני גיוס, זה הזמן להתרגש, לעצור ולהבין מה אתם מבקשים מעצמכם, מה אתם מייחלים לעצמכם ומול מה אתם מוכנים להתמודד. ניתן לקחת חלק בקבוצות הכנה ייעודיות, שנות שירות או אפילו התנדבות בעמותות כמו העמותה שהקים מתן דהן (עמותת איילים). זכרו כי פחד הוא רק מעצור שמונע להגיע לקצה ולהתרגש מעוצמת החוויה, וזאת שירות קרבי יודע להציע נהדר. בהצלחה!

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf