הוצאת תו נכה: המדריך המלא

הוצאת תו נכה: המדריך המלא

אנו רגילים שהבירוקרטיה מציבה לנו רגליים, אך כאשר הרגליים לא מתפקדות (או חלק אחר בגוף) ועדיין מגלים שהבירוקרטיה מפנה עורף, הרי שאז המצב הרבה יותר מתסכל. כיצד אם כן עוקפים את הבעיה? מבינים שאם רק מתנהלים נכון המטרה מושגת ואף בזמן יחסית סביר. מבקשים להוציא תו נכה? היצמדו לשלבים הבאים, אך ראשית נעצור להציף מספר עובדות חשובות:

ראשית 4 דגשים חשובים

  • לא רק מי שמסתייע בכיסא גלגלים או קביים זכאי להשיג תו נכה.
  • גם מי שמסיע באופן עקבי את האדם הנכה זכאי להחזיק בתו נכה.
  • נכה זכאי לקבל תו עבור שני רכבים.
  • אין חובה שמשרד הביטחון או ביטוח לאומי יכיר באותו אדם כנכה.

ביחנו התאמה

מבקשים לבחון האם עומדים בקריטריונים הנחוצים בדרך להשגת התו? ובכן לפי המלצתו של אבנר הייזלר (מומחה תביעות נגד חברות הביטוח) רק אדם שעונה על אחת מההגדרות הבאות עשוי בתום התהליך להשיג את התו הנכסף: אדם שמתקשה בהליכה (במקרה זה נדרשים להציג אישור רפואי בדבר נכות או כאב משמעותי). חולי לב שסובלים ממחלה כרונית (או חולי לב שעברו אירוע לבבי שהשליך על מצבם). אדם שאובחן כבעל נכות נפשית. אדם שמוגדר כחולה סוכרת ועל כן נפגע באיברי מטרה. אדם שאובחן בפיברומיאלגיה. אדם שמטופל בסרטן. אדם שמאובחן כחולה אסתמה ואדם שסובל מתפקוד ריאות לקוי.

מניעים הליכים

מצאתם שאתם עומדים בקריטריונים ומבקשים להניע הליכים? ובכן יש להיות מודעים למספר שלבים. מבקשים הדרכה? כך אומר אבנר הייזלר לכל מי שפונה אליו בנושא: קיימים ארבעה שלבים חשובים: חשוב להוריד מראש טופס בקשה (טופס בקשה ופטור מאגרת רישוי), חשוב להכין מראש צילומים נחוצים (של תעודת הזהות ושל רישיון הרכב), חשוב לארגן אישור מטעם משרד הבריאות (או לחלופין מסמכים רפואיים עדכניים) וחשוב להכין תצהיר חתום בדבר זהות הרכב. עוד אבנר הייזלר מבהיר שמקרים שונים מצריכים הצהרות שונות. כך למשל נכי צה"ל ייאלצו להציג אישור מטעם משרד הביטחון ונפגעי פעולות האיבה ייאלצו להשיג אישור מהביטוח הלאומי.

טפסים ועוד קצת טפסים

טוב לדעת שמרגע שהושג התו הוא תקף במשך כשמונה שנים ואין צורך בהגשת בקשה עבור חידוש, אלא הוא מתעדכן באופן אוטומטי. כמו כן, אם התג נאבד צריך למלא טופס ייעודי ואם מחליפים רכב או מבקשים להוסיף רכב שני לתו, גם כן צריך למלא טופס בקשה ולהגישו ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות (מאותה יחידה גם אפשר לקבל מידע מקיף בנושא). מכאן שיש לערב חוות דעת רפואית ומספר טפסים, אך סה"כ ההתנהלות אינה מאוד מורכבת ויחסית מתנהלת באופן חלק. כמו כן, אם בכול זאת נתקלים בקשיים, תמיד ניתן להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים במימוש זכויות, ולו כי אינכם הראשונים שעומדים אל מול הבעיה ועל כן ככול הנראה הפתרון כבר קיים – צריך רק לממשו.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf