מחשבים מסלול מחדש: כך תצמצמו הוצאות שנתיות

מחשבים מסלול מחדש: כך תצמצמו הוצאות שנתיות

הנתונים מראים שחצי מהאוכלוסייה חיה במינוס, ופה נציין שלו רק חצי מהאוכלוסייה הייתה עוצרת לבחון את סגנון ההוצאות השוטפות, היא הייתה עשויה לצאת מהמעגל – היא הייתה עשויה להפסיק לסבסד את הבנק באמצעות הריבית הקבועה. כיצד אם כן ניתן לצמצם הוצאות שנתיות? להלן כמה המלצות:

קונים באייבי

כמעט את רוב הקניות שלנו ניתן לסגור לצד מחירים יותר זולים, וזאת אם רק נוותר על קפיצה לקניון הקרוב ונכיר אתר ייעודי שמציע היקף נרחב של מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. כך למשל באמצעות קניות דרך אייבי בעברית זוכים למצוא אינספור פריטים רצויים ביתר קלות ואף לשלם מחירים יחסית נמוכים. מכאן שחיסכון ועוד חיסכון באים בסוף החודש לידי ביטוי כרווח גדול.

שלום לך טבלה יקרה

כל אדם מכיר את אותה טבלת אקסל משמימה, ופה מוטב לנצלה כהלכה לטובת מזעור הוצאות המשפחה, ולו כי טבלת אקסל מהווה מראה נפלאה. למה הכוונה? רצוי לפעול בשני מישורים: ראשית בונים תוכנית הוצאות חודשית, כזו שמגדירה מספר קטגוריות קבועות שמתייחסות להוצאות תקרה (קרי אוכל, לימודים, שכ"ד, תשלומים שוטפים, דלק וכדומה), ולאחר מכן מייעדים עמודה עבור ההוצאות שבפועל הוצאו – מציינים כמה כסף יצא במדויק במהלך החודש בכל קטגוריה. כמו כן, נחדד שחשוב להוסיף קטגוריה של הוצאות שאינן מתוכננות (כי הן תמיד בנמצא) ואף לתמחר אותה גבוה. מה עוד? חשוב בסוף כל יום לעצור מול הטבלה ופשוט לעדכן, כי רק שקיפות מלאה תסייע להבין מהו מקור הבעיה.

לא קונים לפני שמשווים

כיום ניתן להשוות ביתר קלות עלויות, וזאת באמצעות גלישה מהירה ברשת האינטרנטית, ואף באמצעות אפליקציות ייעודיות. מכאן שאין לבצע קנייה אימפולסיבית, אלא כל עוד לא לחוצים, יש לבצע השוואה ורק לאחר מכן לסגור עסקה. הדבר נכון בין אם רוכשים נעליים ובין אם רוכשים מדיח כלים. כמו כן, טוב לדעת שאם רק תגידו בחנות שמצאתם מתחרה שמציע מחיר יותר נמוך, ייתכן ותזכו ליהנות מהשוואת מחירים, כך שרוכשים מה שרוצים ובמחירים הרצויים.

אל תהיו ספונטניים

מצד אחד זה מאוד כיף להיות ספונטניים, אך מצד שני הרבה פעמים מגלים שלהיות ספונטני זה די יקר. כך למשל רצוי להגדיר מראש כמה מתכוונים להוציא על חופשה כמשפחה ואם פתאום חברים מציעים סופ"ש קצר ביוון, אין למהר לומר כן לפני שעוצרים להבין על מה מוותרים וכמה בדיוק מוציאים. מכאן שכל עוד תעצרו לחשוב ולא תמהרו לגהץ את כרטיס האשראי, הרי שאט אט תחסכו כהלכה.

עוברים למזומן

כבר ציינו שטבלת אקסל מאוד חשובה עבור שקיפות, ופה נציע אופציה נוספת – להניח את האשראי בבית ולעבור למזומן. ברגע שתשלמו באופן פיזי באמצעות כסף שיושב בארנק וברגע שאט אט תראו את מקבץ השטרות מצטמק, תחושו יותר אחריות ותקבלו טעימה יותר מדויקת ממה שקורה בחשבון הבנק.

חיזוק חיובי

לסיכום נציין שהרבה פעמים הכול מתחיל בקבלת החלטה שעומדים לשנות את המצב הקיים, כי מודעות והצבת מטרה יכולים לשנות באופן מוחלט את פני התמונה. כמו כן, תמיד נחמד שישנו חיזוק חיובי, ועל כן ניתן להחליט שאם במשך שנה שלמה עומדים ביעדים ומבצעים רכישות חכמות, זוכים לצאת למסעדה שווה, רוכשים את הטלוויזיה הרצויה וכדומה. בהצלחה!

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf