כאבי רגליים בזמן מנוחה

כאבי רגליים בזמן מנוחה

הרגליים הן האיבר הכי וותיק שלנו והכי שמיש. כבר מגיל שנה שנתיים, אנחנו מתחילים ללכת על הרגליים שלנו ולא להפסיק. הן סוחבות את גופנו, מושפעות ממה שמתרחש בו ומגיבות. כאבי רגליים מופיעים לא רק בזמן מאמץ, יש גם כאבי רגליים בזמן מנוחה וזו תופעה שכיחה מאוד. הם גורמים לקושי ומטרד להתנהל ביום יום, ויש צורך לטפל בכך

כאבי רגליים בזמן מנוחה, בשכיבה או שינה בלילה וגם בזמן ישיבה, עלולים להופיע אחרי חבלה, פגיעה או פציעה של הרגל. הם עלולים לצוץ אחרי טראומה כלשהי או בעקבות מחלה. הם יכולים להיות גם כתוצאה מהעומס והלחץ על הרגליים. אנחנו יכולים ללכת עוד ועוד, אבל את הלחץ נחוש כאשר נשב ונהיה במנוחה, אז נרגיש את כאבי הרגליים.

סיבות של כאבי רגליים בזמן מנוחה

בין הסיבות של כאבי רגליים בזמן מנוחה ניתן למנותכאבים כתוצאה מנחיתה מאומצת על כף הרגל, חבלה כמו נקע בקרסול, מכה ועוד. גם פעילות ספורטיבית או עמידה ממושכת, יוצרים עומס על אזורים מסוימים ברגל וגורמים לכאבים. כאב בעקבות מתיחת גיד אכילס או דורבן בעקב עלולים לגרום לשברי מאמץ, ובהמשך לכאבי רגליים גם בזמן שנחים. מתיחה של אחת מרצועות הברך, פלטפוס, בעיות מבניות כמו: בוהן קלובה או אצבע פטיש גם הן סיבות להליכה לא תקנית ולכאבי רגליים.

כאשר מאמץ ומשקל ההליכה לא מתפזרים נכון על כפות הרגליים, כף הרגל תסבול מכאבים שעלולים כאמור להיות מורגשים גם בשכיבה, ישיבה ועוד.

פגיעה בכלי דם, דלקת סחוס ועוד

כאבים בזמן מנוחה עלולים להיווצר עקב דלקת בסחוס בברך, אשר גורמת לשחיקתו. גם למחלות כמו גאוט, זאבת ועוד יש השפעה על הרגליים. זרימת דן לקויה תגרום לכאבים גם במנוחה, ואם חלילה יש קריש דם בחלק כלשהו של הרגל מדובר בכאבי תופת של ממש ובסכנת חיים.

ישיבה או עמידה ממושכים, עלולים לפגוע בזרימת הדם ועקב כך לגרום לאנשים לחוש כאבי רגליים בזמן מנוחה. גם לאלה היושבים מול מחשב מומלץ לקום מדי פעם כדי לשחרר את הרגליים מהמנח הקבוע והמרדים.

יש בעיות למשל של עמוד השדרה, אשר מקרינות לרגל כמו פריצת דיסק, דלקת בגב התחתון, פגיעה עצבית ועוד, עלולים לגרום לכאבים כמו גם מחסור בוויטמינים ומינרלים חשובים.

כדי לשלול חלילה מחלות כלשהן, אם אתם חשים כאבי רגליים בזמן מנוחה, לכו להיבדק אצל רופא,[ ערכו צילום רנטגן ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf