פרויקט תמא 38 במרכז – כל מה שצריך לדעת על התהליך

פרויקט תמא 38 במרכז – כל מה שצריך לדעת על התהליך

פרויקט תמא 38 יכול להיות תכנית מעולה שתעזור לכם לחיות באיכות חיים הרבה יותר גבוהה. פרויקט תמא 38 ברמת גן, בתל אביב, באשדוד ולמעשה בכל עיר בארץ הוא חלק חשוב מאוד בהתחדשות עירונית, הוא יכול לסדר לכם בניין הרבה יותר חדש מעוצב וגם חזק ויציב לגור בו. זה הזמן להבין מהו פרויקט זה, למה הוא חשוב ומה יתרונותיו.

מהו פרויקט תמא 38?

פרויקט תמא 38 הוא ראשי תיבות של תכנית מתאר ארצית, שיצא לאור לפני כ-15 שנה והוא עדיין משמעותי מאוד בכל רחבי הארץ. הסיבה הראשית לפרויקט תמא 38 במרכז ובעוד מקומות אחרים בארץ הוא לחזק מבנים ישנים מפני רעידת אדמה. רעידת אדמה יכולה לקרות בכל רגע נתון כי בסופו של דבר ישראל נמצאת באזור מסוכן מאוד על השבר הסורי אפריקני, ולמרות שלא הייתה פה רעידת אדמה חזקה כבר שנים רבות זה רק עניין של זמן. כמו כן תמא 38 יכולה לעזור בתכנית התחדשות עירונית, התחדשות עירונית מעלה את סטנדרט הבנייה במדינה ומחייה אזורים רבים ומיושנים.

מה היתרונות של תמא 38?

יש לתמא 38 יתרונות רבים כאשר היתרון הראשון והברור מאליו, והוא גם מטרת התכנית, הוא לחזק מבנים ישנים שיכולים להתמוטט יום אחד אם תהיה רעידת אדמה חזקה. לא כל מבנה יכול לקבל אישור ליהנות מההטבות של תמא 38 ברמת גן, בתל אביב או בכל עיר אחרת, בעיקר מדובר על הטבות מס כמו למשל אי צורך לשלם על מס שבח, ולכן היא נחשבת לעידוד משמעותי מאוד. כמו כן תמא 38 מדרבנת את הדיירים ליצור קשר עם החברות השונות שישפצו את הבניין הישן שלהם וכך השכונה כולה נראית טוב יותר. יחד עם זאת יש כיום אפשרות לתמא 38 ב' שהיא בעיקרה תכנית פינוי בינוי כך שיש עידוד רב יותר ליזמים.

איפה מתבצעת תמא 38?

תמא 38 ברמת גן או מקומות אחרים בארץ אמנם יכולה להיות תכנית חשובה יותר בשכונות ישנות ואולי אפילו עניות ומבוגרות, אך בכל זאת אין אפשרות להתעלם מהחשיבות האדירה של תמא 38 גם במקומות מפותחים או כשיש פערים בין השכונות. תמא 38 יכולה להיות יעילה מאוד גם במקומות אלו כי שם היא תצמצם את הפערים בין השכונות העשירות והחדשות לבין השכונות הישנות. תמא 38 יכולה להפוך את ערי המרכז להיות הרבה יותר מושכות גם לזוגות צעירים ולמשפחות.

כיצד מבצעים תמא 38?

תמא 38 חייבת להתבצע עם חברת בנייה מנוסה. לרוב דובר ביזם שהוא זה שמקשר בין הדיירים לבין חברת הבנייה והוא כמובן לוקח את האחריות על הפרויקט עליו. כמובן שיש צורך להכיר את כל הבירוקרטיה בתהליך כדי לקבל את ההטבות ולהפוך את השיפוצים או הבנייה מחדש למשתלמת. ביצוע תמא 38 יכול לקחת כמה שנים טובות וכמובן שיש גם סיכונים בתהליך שאי אפשר להתעלם מהם. מהלך השיפוצים או הבנייה המחודשת תלוי בעיקר ברצונות של הדיירים, בעיצוב וכמובן גם בסוג התמא. 

מה החסרונות של תמא 38?

יש לתמא 38 במרכז ובכל שאר חלקי הארץ יתרונות רבים אך אי אפשר להתעלם מהחסרונות ומהסיכונים. בסופו של דבר תמא 38 במרכז יכולה להיות מסובכת מאוד כי הרחובות צרים מאוד ולכן יכול להיות שאיכות החיים של תושבי מקום תרד כולל כמובן של הדיירים עצמם, מה שמוביל את היעריות לעתים לא לאשר את התכנית. כמו כן יש סיכוי שהקבלן יפשוט רגל או שהיזם ייעלם עם הכסף, או שבעתיד תגלו שהבניה לא הייתה כל כך איכותית.

צילום: ShutterStock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf