המכוניות המשומשות האהובות על הישראלים

המכוניות המשומשות האהובות על הישראלים

יותר ויותר ישראלים רוכשים רכב מיד שניה, ואין ספק שמדובר במגמה שלא תעלם בקרוב. בין הסיבות הברורות נמצאים המחיר, כמו גם ריבוי אפשרויות הקניה והמכירה כשלצד בעלי מכוניות פרטיים יש גם מגרשי רכב מורשים או עסקאות טרייד אין. מצעד המשומשות הלוהטות.

שולי הזלקורן

שוק המכוניות יד שניה בישראל זמין ונרחב, כשלרשות הצרכנים עומדת הבחירה בין לוחות המודעות המקוונים, בהם ייעודיים ואחרים דרך פרסומים ברשתות חברתיות; חברות ליסינג; חברות טרייד אין; ומגרשי רכב של סוחרים עצמאיים מורשים.

יד שניה מרופאה או ישן תמורת חדש

האפשרות השכיחה ביותר לחפש רכב משומש הוא כמובן האינטרנט, בו מתפרסמות מדי יום מודעות חדשות שמציעות מכוניות ישנות. קנייה מפרטי כרוכה בתיאומים טלפוניים כפול מספר המכוניות שאתם שוקלים לקנות, בדיקה במכון לשלילת בעיות נסתרות ותשלום במזומן במעמד העברת הבעלות. ההתעסקות אולי לא מתאימה לכל אחד, אבל מי שמצוין בסבלנות ויבחר במסלול הזה, יוכל לשים ידו על מכונית מושלמת לצרכיו ותקציבו.

מגוון רחב של מכוניות מאובזרות יותר תוכלו למצוא בחברות המציעות שירותי טרייד אין, בהן יבואניות רשמיות, סוחרי רכב, חברות ליסינג וחברות מתמחות. אבל מה זה טרייד אין, אתם שואלים? עסקה במסגרתה מוחלף הרכב הישן במכונית חדשה (או משומשת) והסכום לתשלום הוא הפרש המחירים בין השתיים. שוק הטרייד אין מעלה את רף ההיצע מבחינת דגמים, אבזור, מצב ומחיר – והיתרון המרכזי הוא שכל העסקה יכולה להסתיים בפגישה אחת.

בנוסף, גם חברות ליסינג הן מקור טוב למגוון רחב של אפשרויות: לא רק שהן רוכשות כמחצית מכלל המכוניות הנרכשות בישראל, אלא שבתום תקופת השירות (כ-3 שנים), הן מעמידות את אותן המכוניות למכירה. בין יתרונות הליסינג ניתן למנות את קיומם של דגמים נפוצים וגילם הצעיר יחסית של כלי הרכב, אך יש לקחת בחשבון שפעמים רבות הנסועה גבוהה מהממוצע. עוד חשוב לדעת, כי חלק מחברות הליסינג גם עוסקות בהשכרת רכב – ומחירה של מכונית יד שניה מהשכרה יכול להיות זול יותר מליסינג – ובמקרים של הצטברות מלאי במגרשים, מוצעים העודפים במחירים נמוכים.

במגרשי רכב תמצאו את ההיצע הרחב ביותר, כשאליהם מתגלגלים גם מכוניות יד שלישית או בעלות ערך מסחרי נמוך. באפשרות הזו יש להקפיד לפקוד מגרש מוסמך בעל רישיון ממשרד התחבורה וגילוי נאות בדבר מצב הרכב, ולהימנע מרכישה במגרשים לא מורשים.

המכוניות המשומשות הכי מבוקשות

שוק המכוניות המשומשות בישראל מוערך בפי שלוש משוק המכוניות החדשות, אך ריבוי השחקניות מקשה על נקיטה במספרים אבסולוטיים. בערוץ הרכב של וואלה! פנו לעזרת אתר יד-2 בניסיון לקבל תשובה לשאלה מה הן המכוניות המשומשות המחופשות ביותר בישראל ב-2018, ולפניכם סיכום הכוכבות.

המשפחתיות מובילות את צמרת החיפושים למכוניות יד שניה בנות עד 5 שנים, כשאת שלושת המקומות הראשונים תפסו מאזדה 3, סקודה אוקטביה וטויוטה קורולה. סיאט איביזה וסיאט לאון מככבות במקומות הרביעי והחמישי ואחריהן מאזדה 6 במקום השישי.

בחלוקה לקטגוריות, מובילה סיאט איביזה את רשימת המכוניות הקטנות, כשאחריה קִיָה פינטו ומאזדה 2. ״באופן לא מפתיע״ מככבים בקטגוריית משפחתיות יד שניה שלושת הדגמים שמובילים את הדירוג הכללי, כש״הפתרון הפרקטי והשמרני הוא עדיין הדומיננטי ביותר גם עבור לקוחות היד השנייה של המכוניות בישראל.״

המובילה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא ״מכונית המנהלים״ מאזדה 6, כשהסקודה סופרב והפולקסווגן פאסאט במקום השני והשלישי בהתאמה. קטגוריית המיניוואנים אמנם הצטמצמה בשנים האחרונות, אבל הסיטרואן C4, קִיָה קרניבל ומאזדה 5 הם שלושת הדגמים הפופולריים בישראל.

יצרניות גרמניות שולטות בקטגוריית מכוניות יוקרה יד שניה, ואת שלושת המקומות. ראשונים תופסים דגמי ב.מ.וו סדרה 3, אודי A3 וב.מ.וו סדרה 5. פולקסווגן גולף GTI מובילה את שוק הספורטיביות יד-שניה, ואחריה פולקסווגן שירוקו ויונדאי ולוסטר.

צילום: שאטרסטוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf