מהו ביטוח אובדן כושר עבודה?

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה?

תאונות במקום העבודה מתרחשות לצערנו בכול יום, בעוד שתאונה יכולה להיות נפילה ממנוף או פציעה ממכונה, היא יכולה להתרחש בדרך למקום העבודה, כמו בזמן תאונת דרכים, נפילה ואפילו מחלת עבודה שנגרמה בשל חשיפה לחומרים מסוכנים.

כיום, למרות הניסיונות להפחתת סיכונים במקום העבודה עדיין יש לא מעט תאונות שמתרחשות בשטח, זאת עקב היעדר זהירות של עובדים, חלל עבודה שאינו בטוח, מכונה פגומה ושאר סיבות אחרות. כדי שתוכלו להיות על הצד הבטוח מבחינת כיסויי ופיצוי במקרים כאלה – חשוב שתבטחו את עצמכם בביטוח אובדן כושר עבודה.

אבל מה זה אומר?

'אובדן כושר עבודה' מהווה סיטואציה שמתייחסת לעובד או עובדת שאינם יכולים לעבוד במקום עבודתם עקב מקרה בריאותי,  וכעת אינם יכולים להשתכר כמו בעבר. אבדן כזה יכול להיות זמני או קבוע, כמו גם חלקי (במקרים בהם העובד יכול למצוא משרה חלופית).

את הכיסוי הביטוחי אודות טיפול רפואי, את הפיצוי ואת גמלת אבדן כושר העבודה אפשר לקבל בעת תביעת המוסד לביטוח לאומי: גוף ממשלתי איליו יש לפנות לצרוך קבלת הפיצוי, הגמלה וקביעת אחוזי הנכות, במידה ויש כאלה. אם אתם לא מצליחים לקבל ולמצות את הזכויות שלכם מול הביטוח הלאומי, חשוב לדעת איך לתבוע את חברות הביטוח (נושא עליו נרחיב בהמשך).

ביטוח אובדן כושר עבודה על ידי חברות פרטיות

מלבד המוסד לביטוח לאומי, לו אתם משלמים בכול חודש דמי ביטוח, ישנה אופציה לבצע ביטוח פרטי על ידי רכישת פוליסת אובדן כושר עבודה מחברות פיננסיות גדולות. חברות אלה מציעות מגוון מסלולי פוליסה בהתאם לצרכים של הלקוח, תוך שבמידה והתרחשה תאונה שהסבה נזק לאיברים בגוף או כל נזק אחר – תצטרך חברת הביטוח לפצות את לקוחותיה. בכך למשל, אם ישנו שבר ביד – ניתן לקבל פיצוי של אלפי שקלים, כמו גם פיצוי אודות רגל שבורה, קטיעה של איבר, מחלת עבודה (שאפשר להוכיח שגרמה להתדרדרות גופנית) ועוד.

חשוב לדעת!

גם מקרים של הטרדה מינית במקום העבודה, יכולים להתפרש כאובדן כושר עבודה, זאת בעקבות הטראומה שנגרמת לקרבן והיעדר היכולת לחזור למשרה האמורה.

אז כמה כסף אפשר לקבל?

כדי לקבל את הפיצוי המתאים, יש לפנות אל רופא תעסוקתי ולעבור ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. סכום הפיצוי שיקבע לכם תלוי באחוזי הנכות שקבעה הוועדה, כמו גם בהערכה ובאבחון של הרופא. סכום הגמלה והפיצויים יקבעו על פי גובה ההכנסה ממקום העבודה האחרון, בעוד שמדובר בהכנסה של שכירים, או של עובד עצמאי.

כיצד תובעים את חברות הביטוח?

במידה והחלטתם לתבוע את חברת הביטוח או את המוסד לביטוח לאומי, בחרו עורך דין מיומן שיסביר לכם איך לתבוע את הגופים האלה, וילווה אתכם בכול הצעדים בדרך למיצוי הזכויות שלכם. בכך תוכלו להשתכר בצורה הגונה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf