מעבר כבל – שימושים ויתרונות

מעבר כבל – שימושים ויתרונות

מהו מעבר כבל? איפה השימושים העיקרים בו? מה היתרונות בו על פתרונות אחרים? כל אלו שאלות שנענה עליהם במאמר הבא. מעבר כבל (או בשמו הנוסף, מגן כבלים או תעלת דריכה) הינו יחידה מחומר תרמופלסטי (שאינו מעביר זרם חשמלי). תפקידו של מעבר הכבל, כשמו כן הוא, להעביר כבלי חשמל, רשת או כל כבל שהוא. יחידה זו חזקה ועמידה מאוד, שכן צריכה להיות עמידה בעומסים, דריכה או דריסה. מגן כבלים מזכיר מעט בצורתו פס האטה (לפעמים מגן כבלים משמש גם קצת כפס האטה וזה מכיוון ונהג שיעבור עליו עם רכב יאט את מהירות נסיעתו). צבעיו של מגן כבלים בדרך כלל שחור וצהוב וזה על מנת להעניק לו נראות מרבית מרחוק וגם בתנאי חשיכה. ניתן לחבר כמה יחידות שתצטרכו כך שזה יתאים לאורך הכבלים שתצטרכו להעביר. בנוסף, מעבר הכבל יכול לשמש כפתרון נייד / זמני או פתרון קבוע, במידה ומדובר בפתרון קבוע, יהיה צורך לקבע את מעבר הכבל לרצפה בעזרת ברגים.

שימושים במעבר כבל

ובכן, השימוש ה"מפורסם" ביותר של מעבר כבל זה שגם אם אתם לא יודעים מה זה מעבר כבל סביר להניח שעכשיו יפול לכם האסימון, הוא בהופעות או אירועים רבי משתתפים. במקומות מסוג זה, לרוב קיים הצורך להעביר חוטי חשמל רבים, לצורך תאורה, סאונד ועוד. לכן, על מנת למנוע מאנשים לדרוך על הכבלים ולהרוס אותם ו/או יותר גרוע, חלילה להיתקל בהם וליפול, משתמשים באביזר זה. כך בעצם אתם גם שומרים על הכבלים וגם על עוברי האורח.

שימוש נוסף באביזר זה הוא במפעלים או במשרדים בהם יש צורך להעביר כבלים ממקום למקום. אופציה של שימוש במעבר כבל הוא פשוט בהרבה מאשר להרים את הריצוף בשביל למקם את הכבלים מתחת לריצוף. פתרון זה יעיל במיוחד כאשר מדובר בפתרון "זמני". הרי לא נרצה להרים/לשבור ריצוף רק בשביל תקופה זמנית. לכן, שימוש במעבר כבל הוא פתרון מצוין שמדובר בפתרון זמני כי בכל רגע נתון אפשר להוציא את הכבלים ממעבר הכבל ו"לחזור לשגרה". יתרונות נוספים בשימוש במגן כבלים הם האפשרות לפריסה מהירה בשטח וכמו כן "קיפול" פשוט ומהיר בסיום השימוש, האפשרות להתקנה על שטח סלול אך גם בשטח שאינו סלול וכפי שנאמר בתחילת המאמר ניתן לחבר כמה יחידות שצריך על מנת להתאים לאורך השטח שאתם צריכים.

לסיכום

מעבר כבל הוא אביזר בטיחות לכל דבר והשימוש בו פשוט, קל ונוח, ובעל המון יתרונות מעל פתרונות אחרים פחות טובים ויקרים ממנו.

צילום: ארבל שטראוס 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf