שעון נוכחות

שעון נוכחות

אחד הכלים החשובים אשר מסייע לארגון ולעובדים גם יחד הינו שעון נוכחות. החוק של התקנת שעון לעובדים שיאשר את נוכחותם וייחשב את מס שעות עבודתם היומיות והחודשיות הינו חוק 25 התשי"א {ש951} אשר עוסק בניהול פנקס שכר עבודה, קובע כי המעסיק חייב לנהל מעקב עבודה אחר עובדי בכל זמן נתון. החוק קובע כי פנקס ניהול עבודה יכול להיות דיגיטלי, ידני, מכני או אלקטרוני.  מדובר על חוק שכל מי שמפר אותו עובר עבירה פלילית.

יש לציין, כי התקנת שעון נוכחות עובדים היא חשובה, היות ובמקרה של מחלוקות או תביעות, בין העובד למעביד, שעון זה, יראה את מספר  שעות העבודה שעבד בהם העובד. נטל ההוכחה לגבי מס' שעות העבודה, יחול על המעביד ולא על העובד כך, שללא פלט השעון, יהיה זה בלתי אשרי להוכיח.

התקנת שעון עבודה חכם- כל היתרונות

היום כבר ניתן להתקין שעון נוכחות חכם אשר יכול להתממשק עם נתונים ספציפיים לגבי עובדים מסוימים. למשל, עובד שהוא בעל וותק שעות עבודה שנחשבות לתעריף גבוה יותר לשעה , מאשר עובד מתחיל, או עובד שעובד תחת חוזה אישי וחישוב שעות עבודתו, יהיה שונה משאר העובדים, ניתן יהיה לדעת על פי התעריף הספציפי ושעות העבודה של אותם עובדים, מה שיהיה קל יותר לחשב את השכר החודשי של עובדים אלה.

גם שעון נוכחות דיגיטלי או אלקטרוני, מקנה לעובדים להתמודד עם טעויות אנוש כגון החתמת כניסה רטרואקטיבית או החתמת יציאה אם באמצעות הטלפון החכ או האינטרנט , כך שלא ניתן עוד לשכוח את החתמת הכרטיס. שעון זה, מסייע לבעל ארגון או חברה, לנטר ליקויים בתפקודם של העובדים, כמו למשל איחורים או הפסקות ארוכות מדי שאינן מאושרות על פי הסכם העבודה אשר נקבע מראש, אם  בכתב או אם בע"פ.

כלי יעיל אשר יאפשר למנהלי החברה להיות עם היד על הדופק

כלי חכם זה, כמו שעון החתמת כנסה ויציאה לעובדים, הינו כלי יעיל, אשר יאפשר למנהלי החברה או הארגון, להיות תמיד עם האצבע על הדופק. התמורה הינה זמינה למעסיק ומשמעותית. נוכחות זו, מנוהלת היטב באמצעים אלקטרוניים, דיגיטאליים או ווירטואליים, היא זו אשר משרתת את שני הצדדים- הארגון והעובדים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf