מערכות כריזה

מערכות כריזה

מערכות כריזה נועדו להעביר הודעות, מידע ומסרים לציבור גדול של אנשים. הודעות כאלו מועברות במקרי חירום כמו בעת שריפה  בקניון. כהוראות לציבור גדול כמו שמועברות בחופי ים על ידי מצילים, כהנחיות לקהל גדול כפי שמתבצעות לתלמידים בבתי ספר, או בעת טיולים בטבע ועוד. המטרה העיקרית היא משיכת תשומת הלב של כולם במהירות. הרצון הוא שכולם יקלטו את הודעות ויבינו במהירות את המסרים ועל ידי כך, לשלוט באירועים. במקרים בהם יש ילדים או קהל מוגבל יהיו, לרוב, אנשים אשר יסבו תשומת הלב של כל מי שלא הבין היטב.

קיימות מערכות כריזה במקומות ציבוריים חיצוניים דוגמת: אצטדיוני כדורגל,  חופי ים, מרכזי קניות פתוחים, מתחמי בידור וכדומה. יש המותקנות במוסדות ציבור דוגמת בתי ספר, סופרמרקטים וכדומה. מערכות כריזה אחרות מותקנות במתחמים ומפעלים ביטחוניים  או באתרים אחרים שיש בהם סיכון לפעילות פח"ע. הם מותקנים לרוב במרכז הישוב ו/או על ציר המערכת המקיף אותו. לצד תאורה, מצלמות היקפיות ועוד. מערכת כריזה היא איפה מרכיב נוסף בתפיסת הביטחון של מקומות אלו ואחרים.

קיימות מערכות כריזה נייחות וניידות. הנייחות הן בעלות עוצמה גדולה ומופעלות על אנרגיית חשמל. בכל אחת יש פאנל פיקוד ורמקולים אותם מתקינים במקומות אסטרטגיים ונדרשים. המטרה היא שפריסת הרמקולים תתוכנן כך, שכל המידע יכסה את המתחם אליו הוא מכוון. במוסדות רבים מניחים רמקולים גם בתאי שירותים, מקלחות, אולמות המתנה ובכל חלל נדרש בו שוהים אנשים. המערכות הניידות מופעלות על ידי סוללות ונועדו לשטחים פתוחים. ניתן למצוא אותן בהפגנות, בטיולי בת ספר ובמקומות נוספים. קיימות גם מערכות כריזה המותקנות על מכוניות ואופנועי משטרה, אמבולנסים ורכבי חירום אחרים.

ההבדל בין המערכות השונות הינו במפרט המייחד אותן בעיקר בעוצמת הווליום שלהן. הבחירה בכל אחת היא פונקציה של צורך, רצון ויכולת כספית של הרוכש. כן, יש חשיבות לנוחות ההפעלה, לתחזוקה וכדומה. את האספקה וההתקנה מבצעות חברות המתמחות בכך, והן אף מספקות שירותי תחזוקה, תיקונים וכיוצא בזה. מומלץ לקבל שירות מחברה בעלת מוניטין בתחום אשר ברשותה מבחר גדול ממנו ניתן לבחור את זאת המתאימה ללקוח.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf