כל מה שבאמת חשוב לדעת על קרנות גידור

כל מה שבאמת חשוב לדעת על קרנות גידור

קרן גידור (HEDGE FUND) היא למעשה קרן השקעות העושה שימוש באמצעי גידור פיננסיים שמטרתם להוביל לרווח בכל מצב שוק, לרבות, שוק תנודתי. בניגוד לקרנות השקעה אחרות, כגון קרן נאמנות המאפשרת למשקיעים להשקיע את כספם באפיקי השקעה סולידיים, קרנות הגידור עושות שימוש בכלים פיננסיים מורכבים המאפשרים יצירת רווחים גם בתנאי שוק יורד, וכמו כן, כספי הקרן מושקעים בחברות בעלות התמחות מסוימת, כגון: חברות הייטק וסטאראפ, חברות ביוטק וכדומה.

ההשקעה באמצעות קרנות גידור, זוכה לפופולאריות רבה במהלך השנים האחרונות, וזאת לנוכח התשואות הגבוהות והיציבות אותן מנפיקות קרנות הגידור השונות לכלל המשקיעים באמצעותן. יחד עם זאת חשוב לציין שהקמתן וניהולן של קרנות גידור, חייבת להיעשות על ידי מנהלי השקעות בכירים העושים שימוש בשיטות מסחר משולבות במטרה לגדר סיכונים ככל האפשר ולהקטין את התלות במתרחש בשוק ההון וזאת על מנת לייצר רווחים בכל מצב שוק.

המבנה המשפטי של קרנות הגידור הוא בקרב המקרים במבנה של שותפות מוגבלת בין מנהלי הקרן (השותף הכללי) לבין המשקיעים המוסדיים והפרטיים בקרן (שותפים מוגבלים). כספי המשקיעים בקרנות הגידור השונים מופקדים בחשבונות נאמנות של הקרן, כאשר ניהול החשבון מתבצע בפועל על ידי הנאמן ולמנהלי הקרן אין כל אפשרות לבצע פעולות בחשבון. שווי הנכסים בקרן נקבע אחת לחודש והוא משקף מחיר זהה של קניה ומכירה באותה הקרן, כאשר נזילות הקרנות היא לרוב חודשית או רבעונית בהתאם למדיניות הנקבעת על ידי השותף הכללי.

כאשר ניגשים לבחור בקרן גידור כזו או אחרת, חשוב לבצע בדיקה מקיפה בנוגע לכל אחד מהפרמטרים הבאים: זהות נאמן הקרן המהווה למעשה את הגוף המפקח ומנהל את חשבון הקרן, זהות מנהלי הקרן והרקע המקצועי שלהם בניהול השקעות, מדיניות ההשקעה, ביצועי הקרן בהתאם לתשואות נטו המדווחות, היכרות עם רמת הסיכון הנלווית להשקעה בקרן בהתאם לסוג נכסי הקרן, וכמובן, עלות דמי הניהול. חשוב לציין ששילובן של קרנות גידור בתיק ההשקעות, נועדה לאפשר למשקיע הפרטי לפזר את  השקעותיו, ובכך, לייצר לעצמה תמהיל השקעות בעל פוטנציאל רווח גם במקרים של שוק יורד ותנודתי.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf