פיתוח מוצר – להפוך רעיון על הנייר למציאות על המדף

פיתוח מוצר – להפוך רעיון על הנייר למציאות על המדף

אין ספק שהחלום הכי גדול של יזמים ומפתחים הוא להגיע אל השלב בו הרעיון שהם הגו, הפך למציאות. כלומר, לעבור מהשלב בו יש להם רעיון בסיסי על הנייר לשלב בו הם יכולים להציג אותו בפני הקהל, אחרי שהוא קרם עור וגידים, והם הצליחו לפתח אותו לכדי מוצר ממשי.

פיתוח מוצר זו אומנות לכל דבר. זה לא שונה מפיתוח רעיון לסרט או הצגה, זה לא שונה מכתיבת שיר או ספר. זה דורש אומנם הרבה יותר משאבים, זה דורש הרבה יותר זמן, ניסויים, דורש הרבה יותר תחכום, אך בסופו של דבר, זה מעשה אומנות.

שכן כמו בכל חפץ אומנותי או מוצר אומנותי, גם פה, כותבים על הנייר קווים כלליים עבור רעיון מסוים, בין אם זה רעיון שבא לענות על הצורך כללי או צורך ספציפי, ולאט לאט מקדמים ומפתחים אותו עד שהוא הופך למוצר אמיתי, כזה שאפשר להשתמש, בין אם במגזר הפרטי, העסקי, התעשייתי, בין אם מדובר במוצר שנמכר בחנויות או במקומות אחרים.

לפני שנסביר כיצד מתבצע תהליך של פיתוח מוצר, חשוב להדגיש נקודה משמעותית, בניגוד למה שאולי נהוג לחשוב, כשאנחנו מדברים היום על מוצרים, הכוונה היא רחבה מאוד. לא מדובר פה רק על מוצר טכנולוגי, מוצר למטבח או מוצר לחדר השינה. כל דבר יכול להיחשב מוצר, ותהליך הפיתוח יהיה בהתאם.

כיצד מפתחים מוצר בפועל

אפשר לחלק את תהליך הפיתוח לשני החלקים עיקריים, שבתוכם יש שורה של נקודות על פי הן פועלים. החלק הראשון הוא רעיוני. כלומר, צריך לפתח רעיון, להבין את המשמעויות שלו, כיצד אמורים להשתמש בו, דברים שיאפשרו לנו להבין כיצד נקדם אותו בעתיד. מעבר לכך, אנחנו צריכים לוודא שעדיין אין רעיון דומה בשוק. אם יש, אז אנחנו יכולים אולי לבדוק כיצד לשכלל או לשנות אותו, אך אין טעם ולא תמיד זה אפשרי לעשות את אותו הדבר. צריך לומר, שחלק משלב זה הוא גם לבדוק היתכנות של ייצור המוצר וכן היתכנות של השיווק שלו, עד כמה באמת ישתלם לפתח ולשווק אותו.

בחלק זה, בהנחה ואין מוצר דומה בשוק ואנחנו יכולים לקדם בפיתוח הרעיון שלנו, נכנסים גם השלבים של גיוס צוות עובדים ואנשי פיתוח, גיוס כספים לצורך תהליכי הפיתוח ולצורך תהליכים נוספים שקשורים למוצר.

החלק הבא, כבר מתייחס לתהליך הפיתוח בפועל, החל מתוכניות בסיסיות, יצירת אב טיפוס, בדיקות, ניסויים, תיקון שגיאות, עיצוב המוצר וכל מה שנדרש על מנת להפוך אותו לממשי.

רגע לפני שמוצאים אותו לשוק, אז ייערך תהליך עמוק של QA, כלומר, מעבר מוחלט על כל שלב ושלב של תהליך הפיתוח וכן תהליך השימוש במוצר, זאת על מנת לוודא שאין בו פגמים ואפשר להציע אותו למכירה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf