חתונה עם אזרח זר בישראל – האם אפשרי?

חתונה עם אזרח זר בישראל – האם אפשרי?

המשפט "באהבה אין חוקים" תקף לגבי אנשים רבים, וגם לגבי אזרחי ישראל המבקשים להינשא לאזרחים של מדינה זרה. מכיוון שחוקי החופה והקידושין אינם יכולים לחול עליהם, מקובל לקיים את טקס הנישואים האזרחיים במדינה אחרת או במקום מולדתו של האזרח הזר. לאחר שמקבלים את התעודה, יש צורך להמיר אותה לתעודת נישואין המוכרת בארץ.

מכירים בתעודה בארץ

כדי לבצע הסדרת מעמד לבן זוג בארץ, יש צורך לקבל הכרה בתעודת הנישואין. לשם כך חשוב להגיש בקשה ללשכות רישום האוכלוסין. את הבקשה הזו יכול להגיש אזרח ישראל, ולשם כך האזרח הזר אינו צריך להיות נוכח. לצורך הגשת הבקשה, חשוב לצרף טפסים כמו דרכונים, תעודות זהות, תמונות פספורט מעודכנות וכמובן – תעודת נישואין שהונפקה במדינה אחרת. תעודת הנישואין הזרה צריכה לכלול חותמת אפוסטיל, כלומר חותמת המוכרת על ידי בית המשפט בחו"ל וניתנת על ידו. אם ישנו קושי לקבל את התעודה, ניתן להשיג את תעודת הנישואין במסגרת שגרירות ישראל בחו"ל.

מגישים את הבקשה יחדיו

על מנת להסדיר את זכויותיו המלאות של האזרח הזר, חשוב להגיש בקשה משותפת. לפעמים את הבקשה הזו ניתן להגיש בעוד האזרח הזר נמצא בחו"ל. על מנת להגיש את הבקשה המוכיחה את קיומם של הנישואים, יש צורך להמציא תעודת נישואין ולמלא טופס לצורך קבלת האשרה. מעבר לכך, את תעודת הנישואין חשוב לתרגם לשפה מוכרת בישראל, כדי שניתן לאמת אותה. נוסף על כך, יש צורך להמציא תעודת לידה, תעודות זהות, דרכונים וסבר לבקשה.

מעבר לכך, הפקידים בארץ בודקים היטב את אמתותו של הקשר הזוגי, וזאת על מנת לשלול ניסיון של הסתננות ופעילות בלתי חוקית. מסיבה זו, בני הזוג צריכים לפרט יותר על חיי היום יום שלהם וחייהם כבני זוג. כמו כן, יש צורך להביא מסמכים המעידים על חיים משותפים: ניהול חשבון בנק משותף, תמונות של בני הזוג יחד, חוזי שכירות או תצהירים של בני המשפחה.

עורך דין אזרחות שבא לעזרתכם

פעולת הסדרת נישואים עם בני זוג עשויה להיות משימה מורכבת. אתם עלולים ללכת לאיבוד בין כל הניירות והחוקים מצד אחד, בעודכם מתכננים את החתונה שלכם מהצד השני. אך אל דאגה, ישנו איש מקצוע שיכול לעזור לכם – עורך דין אזרחות. עורך דין זה יכול לסייע לכם בכל העניינים, לכוון אתכם לקראת איסוף כל המסמכים הרלוונטיים ולהשיג עבורכם את האישורים הדרושים. עורך הדין המקצועי ילווה אתכם שלב אחר שלב בתהליך.

איך לבחור עורך דין אזרחות?

בחירת עורך דין אזרחות אינה עניין של מה בכך. אתם רוצים להיות סמוכים ובטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות, על מנת שתוכלו להתחיל את דרככם המשותפת כזוג נשוי. על כן, ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים עורך דין. ראשית, יש לוודא שמדובר בעורך דין מנוסה ומקצועי. נסו לבדוק כמה שנות ניסיון יש לו בתחום. שנית, אל תתביישו לאסוף המלצות. בדקו את שמו של עורך הדין באינטרנט ושאלו חברים וקרובים. שלישית, אין תחליף לפגישה ראשונית. הגיעו יחד לפגישה כדי לדבר עם עורך הדין ולשאול אותו שאלות המטרידות אתכם. תוכלו לבחון אם עורך הדין מעניק לכם יחס אישי.

צילום: www.istockphoto.com/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf