לימודי שחייה לילדים: מתי הכי כדאי להתחיל?

לימודי שחייה לילדים: מתי הכי כדאי להתחיל?

הורים רבים דואגים שהילד שלהם לא בטוח במים, ובצדק. לכן, הם להוטים לרשום את הפעוט לשיעורי שחייה בקיץ. אבל איזה גיל הוא באמת הגיל הנכון להתחיל?

הגיל הטוב ביותר להתחיל בו שיעורי שחייה

ההמלצה להורים היא להתאפק עד שהילד או הילדה יהיו בני 4, לפני שירשמו אותם ללימודי שחייה לילדים.

  • בגיל 4 הילדים מסוגלים, מבחינה התפתחותית, לרכוש מיומנויות הדרושות לשהייה בטוחה במים.
  • ילדים עד גיל 4 לא מסוגלים לעצור את נשימתם לזמן ממושך.

מוכנות התפתחותית לשהייה בטוחה במים

תינוקות ופעוטות עדיין לא מוכנים מבחינה התפתחותית לשהייה בטוחה במים. גם אם התינוק לומד לצוף, עדיין חסרה לו יכולת התיאום הפיזי או הבגרות הרגשית הדרושה לזהירות במים. במצב חירום, פעוטות עלולים להיבהל, גם אם קיבלו הכשרה לשהייה במים.

  • מבחינה פיזית, גופם של הקטנטנים משתנה במהירות יחד עם ההתפתחות של השרירים והעצמות, ועדיין חסר להם התיאום המוטרי הנדרש כדי לשלוט במיומנויות השחייה.
  • מבחינה רגשית, לפעוטות כמעט ואין יכולת לשלוט בדחפים שלהם ושיפוט המציאות שלהם עדיין לקוי. פעוט יכול להרגיש כל כך נוח במים עד שהוא עלול לחשוב שהוא באמת יכול לשחות לבדו, ללא מבוגר לצדו, אבל האמת היא שהוא ממש לא יכול.

מה לגבי שיעורי שחייה לתינוקות?

חוגי שחייה לתינוקות המתמקדים בהישרדות במים, הופכים להיות לסרטוני וידאו פופולריים מאוד באינטרנט – תינוקות מקסימים שמרחפים להם בשלווה במים.

יש שיעורי שחייה המיועדים לתינוקות ואלה משווקים כמצליחים ונחוצים, למרות שהתינוקות הללו עדין לא מסוגלים מבחינה התפתחותית לרכוש את המיומנויות הנדרשות לשחיה. בינתיים, אף מחקר מדעי לא הוכיח כי שיעורי שחייה אלה אכן יעילים.

תינוקות ופעוטות שלומדים לצוף, כנראה לא יוכלו להחזיק מעמד זמן רב במים מבלי לטבוע, ומיומנות זו לא יכולה לשמש בשום אופן כתחליף לפיקוח של מבוגרים.

הורים שימו לב: אף פעם אל תרגישו בנוח כאשר הפעוט שלכם נמצאים בבריכה, גם אם הוא למד לשחות. למעשה, שיעורי שחייה אלה עשויים ליצור תחושת ביטחון מזויפת עבור ההורה והילד כאחד.

בנוסף, גם אם הפעוט השתתף בשיעורי שחייה, עדיין הוא יזדקק לשיעורי שחייה רשמיים כשיגדל. וזו תוכל להיות הזדמנות נהדרת גם לכם:

  • אם אתם לא יודעים לשחות, להירשם ללימודי שחייה למבוגרים.
  • אם אתם שחיינים, להירשם לאימון שחייה מאסטרס, אשר ישפר את סגנון השחייה שלכם וישכלל אותו עד לרמות של שחייה מדויקת ויעילה.

לתינוקות – מומלץ להשתתף בשעשועי מים

כאשר מדובר בתינוקות ובפעוטות, המטרה צריכה להיות נוחות וכיף במים, לא שחייה. זאת עד שהילד יהיה מוכן לכך פיזית, רגשית ואינטלקטואלית.

עד גיל 4 אתם, כהורים, יכולים להשתתף בחוגים לתינוקות המתמקדים במשחקי מים, מיומנויות שחייה, ושהייה בטוחה בבריכה.

שחקו עם הילדים במים במשחקים מהנים הדורשים הנעה של הזרועות ובעיטות ברגליים, ציפה בתמיכה של מבוגר על הבטן, על הגב וחוזר חלילה. הראו לילד כיצד ליצור בועות במים כשהוא מנפח את הלחיים כמו בלון, כדי שילמד להרטיב את פניו מבלי לבלוע מים.

כמה עובדות על בטיחות בים

הטביעה היא אחד הגורמים המובילים למוות של פעוטות בגילאי שנה עד 4. רוב הטביעות מתרחשות בבריכות.

תינוק יכול לטבוע בתוך שניות ספורות גם במים שגובהם כמה סנטימטרים. לכן, היזהרו מכול פגעי המים, כולל בריכות מתנפחות לתינוקות, דליים ואמבטיות.

המפתח למניעת טביעות בקרב הפעוטות לא נעוץ ביכולת השחייה שלהם אלא בפיקוח העירני והרצוף של המבוגר. בריכה מגודרת ושמירה מתמדת על הפעוט, הם דרכים יעילות לצמצום אירועי הטביעה.

טיפים לשהייה בטוחה במים עם ילדים צעירים

  • לעולם אל תשאירו ילד לבד ולו לרגע. כאשר תינוקות ופעוטות נמצאים במים או בסביבתם, מבוגר צריך להיות לידם במרחק של זרוע.
  • וודאו כי שער הבריכה סגור והמנעול נמצא מחוץ להישג ידו של הפעוט
  • הדגישו את הרגלי הבטיחות הבסיסיים באזור הבריכה, כמו: לא לרוץ ליד הבריכה, להיכנס למים רק עם אימא או אבא.
  • אל תשאירו צעצועים בבריכה. ילדים עשויים להתפתות להגיע אליהם ללא השגחה.
  • לעולם לא להכריח ילד להכניס ראש למים. ילד מתחת לגיל 3 עלול לבלוע כמות גדולה של מים, ומי הבריכה מלאים בכימיקלים.

ולבסוף, לעולם אל תניחו שמישהו אחר צופה בילד, גם אם יש מציל במקום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf