חדש מהניילונים – איך לשמור על הרכב החדש שלך

חדש מהניילונים – איך לשמור על הרכב החדש שלך

רכב חדש, נוצץ ומפנק הוא בהחלט סיבה לשמוח, אבל למכור אותו במחיר מחירון אחרי כמה שנות שימוש, זה כבר אתגר אמיתי. המדריך המקוצר לשמירה על הרכב שלך יקר

יובל בנר

הפעם הראשונה בה נכנסת לרכב החדש שלך בוודאי זכורה לך היטב. בטח גם עשית כל מיני הסכמים עם עצמך, "על האוטו הזה אשמור כמו שצריך, אטפל בזמן, אשמור עליו נקי", כאלה הבטחות. יש כאלה העומדים במילה, ויש כאלה שמזניחים את הרכב עד הרגע האחרון, עד לרגע המכירה. ובכן, בשוק הפרטי של רכבי יד שניה, יש חשיבות גדולה לקבלות והוכחות שעל רכב שמור ומדונדש והדבר מתבטא בדרך כלל במחיר גבוה משמעותית מאותו רכב במצב מוזנח. אז ברור לכל שהדבר הראשון שיש לעשות מיד לאחר הרכישה הוא ביטוח רכב, כדי להיות מוגנים ברשת בטחון כלכלית לשיקום הרכב או החלפתו במידה והייתה מעורבות בתאונה חלילה, או על מנת לתקן פגמים שנגרמו לרכב. אך מה בנוגע לתחזוקה כללית? לשם כך הורכב עבורך מדריך מקוצר לשמירה על ערכו של רכבך. בהצלחה.

שגרת טיפולים קבועה ומתועדת

יש שיגידו שהכי טוב לטפל במוסך מורשה, יש שיגידו שזאת רק דרך של היבואן להוציא עוד כסף מלקוחותיו. בשורה התחתונה, הדבר החשוב באמת הוא שרכבך יקבל טיפול מאדם המוסמך לכך ואך ורק לפי מפרט הטיפולים של אותו רכב. במידה ויש לך מכונאי מקצועי מספיק, גם מוסך מורשה כללי יעשה את העבודה, אך תפקידו לא תם כאן. חשיבות תיעוד הטיפולים גבוהה ממה שנהוג לחשוב. הצגת שגרת טיפולים הכוללת קבלות, תאריכים ופירוט מלא של כל תיקון שנעשה ברכב יכולה בהחלט לסייע להרים את מחיר הרכב המשומש, ובסעיף זה יש יתרון משמעותי לרשת המוסכים של היבואן.

הגנה מהשמש

השמש פוגעת לא רק בעור הפנים שלך, השמש הקופחת נותנת את אותותיה בצבע הרכב, בפלסטיקה ובריפוד, העומדים שעות בחום הלוהט. לכן, אם יש אפשרות לחניה קבועה ומוצלת, מה טוב. אם לא, כדאי לצייד את הרכב בצילון לשמשה הקדמית וכיסוי מלא לשעות בהן הרכב עומד חשוף לשמש.ההבדל כאן משמעותי.

ניקיון הרכב

רכב נקי הוא לא רק בעל מראה מצודד יותר, הוא גם בטוח לנהיגה ונעים יותר לשהייה. במיוחד בימי הקיץ נטולי הגשמים, כדאי לנקות במהרה כל לשלשת ציפור או כתם פרי. כתמים תמימים אלה הופכים לנזק תמידי לצבע הרכב אם נשארים לזמן ארוך.. בנוסף, כתמים על ריפוד הרכב או הפלסטיקה גם הם עלולים להפוך לתמידיים אחרי כמה שפשופים ושמש ישירה. אל תתנו להזנחה של כמה רגעים לקלקל את המכירה. מגבון או ספוג לך וקדימה לעבודה, רק לא לשפשף בחוזקה.

נסיעה זהירה ורגועה

לא רק למען בטיחותך והחיסכון בדלק. נסיעה רגועה מקטינה את הסיכוי למכות ושפשופים אשר ידועים כמורידי מחיר משמעותיים. זיכרו תמיד כי כל צביעה או החלפה של חלק חיצוני, גם אם לא יעלו לך שקל ויוחלפו במסגרת ביטוח רכב מקיף, יתורגמו לסכום שירד ממחיר הרכב שלך במעמד ההתמקחות על שווי הרכב. בנוסף, נסיעה רגועה תמנע בלאי מיותר מחלקי הרכב וצורך בתיקונים מיותרים.

בדיקות בוקר ועירנות לסביבת הרכב

תחזוקת מנע מתחילה בעירנות. בדיקה של שמן ומים לפחות פעם בשבועיים, בדיקה ויזואלית של הרכב וגם מבט חטוף מתחת הרכב בחיפוש אחר כתמים או רטיבויות חדשות, כולן יכולות להיות זרז לאיתור תקלות כשהן עוד בשלב הקטן והפשוט לתיקון, כזה שלא יגרור עלויות גבוהות וחלקים גדולים.

קניית רכב חדש היא כבר לא עיקר העניין. להפך. אחזקה נכונה של רכב לא רק תכניס לך יותר כסף בזמן המכירה, אלא גם תחסוך לך לא מעט כסף בעלויות האחזקה של הרכב.

צילום: שאטרסטוק 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf