חינוך ציוני בחו"ל

חינוך ציוני בחו"ל

ישראלים בחו"ל נוטים לחנך את ילדיהם הגדלים בארץ זרה על ברכי המסורת.

חלק מהישראלים שחיים בחו"ל מצטרפים לקהילות שמזכירות להם את הבית ושמציעות שירותים במסגרת יהודית, ציונית וישראלית. הם מחפשים את הביתיות ואת החמימות הישראלית שחסרה להם. כמו כן, נדרשת סביבה מוכרת ואוהבת כדי לחנך ילדים ולשרוד במקום זר ולא טבעי. הרבה מהמהגרים הישראליים חיים בקהילות ומארגנים סביבה ישראלית הכוללת שירותי חינוך, רפואה ופנאי. ישנם ארגונים הפועלים מהארץ כדי לממש זכויות ולהקל על המהגרים את המעבר או השהות, שלפעמים היא זמנית בארץ נכרית.

תחום החינוך

תחום החינוך נחשב לתחום שבו מקפידים . כיוון שהילדים הגדלים מגיל קטן בארץ זרה חשופים יותר לשינוי ופחות למסור ולשפה, רבים מקפידים לדאוג למסגרות חינוך יהודיות או ישראליות כדי שהילדים יכירו בני גילם מאותה התרבות, ידברו את השפה העברית ויזכרו את העולם היהודי. לשם כך, דרושים חינוך מיוחד ומקצועיות, על ידי אנשים המכירים את השפה וערכי היהדות היטב. דרושות גננות, מורים ומחנכים השולטים בשפה. ישנן אף אומנות לילדים המגיעות במיוחד מישראל כדי לטפל בילדים ממשפחות יהודיות.

תחום הפנאי

כיוון שיותר נוח לבלות בחברה ישראלית ובתרבות מוכרת, ישנם מוזיקאים ובדרנים הבאים להופיע בחו"ל בשפה העברית עבור קהל ישראלי. השוהים בחו"ל אף מארגנים לילדיהם חוגים בבתי ספר יהודים או במתנסי"ם. ישנן אף פעילויות זוגיות ומשפחתיות כמו ערבי שירה בציבור, סדנת סלסה זוגית, חוגי ריקוד וערבי חג משותפים. כל זאת ועוד על מנת לקרב בין ישראלים, זוגות ומשפחות ולהישאר באווירה תרבותית מסורתית מוכרת. להרגיש קרובים לבית למרות המרחק הפיזי.

מסורת

התחום החשוב והחסר ביותר עבור הישראלים הנמצאים בחו"ל הוא המסורת. בין אם זה לארגן יחד ערבי חג וימי ציון בלוח השנה היהודי והישראלי ובין אם זה למצוא מזון כשר וחפצי קודש. רבים מהישראלים נוטים לחגוג או לציין חגים, ימים מיוחדים ומצוות בתדירות גבוהה יותר ובחגיגות גדולות יותר כאשר הם נמצאים בחו"ל. יש האומרים שהגעגוע לארץ ולאווירה הם הגורמים לכך. בתי חב"ד בחו"ל דואגים למחסור השוהים ומארחים אותם בחגים ובשבתות.

סיכום

האופי החמים, הביתי והמזמין של הישראלים והדת והמסורת המקרבים את כולם יחד גורמים לאחדות, אהבה ורצון טוב לעזור. כל ישראלי שיראה דגל ישראל מתנוסס בחו"ל או שישמע מלמולי עברית ברחוב בחופשה ירגיש זאת בליבו. ישנן פעולות וארגונים הגורמים להרגיש בבית גם ממרחק רב. אחרי הכל, המטרה היא להרגיש הכי בבית בעולם.

צילום: gettyimages.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf