מהי סחיטה ברשת?

מהי סחיטה ברשת?

יום אחד אתם פותחים את המחשב או הטלפון הנייד שלכם כמו בכל יום ומגלים אימייל חדש מנמען לא מוכר.

האימייל כתוב באנגלית, אך לאחר קריאה של מספר שורות אתם מבינים כי מישהו שלח אימייל מוזר ודי מאיים שמספר לכם כי יש לו גישה אל תכני הרשת שאתם גולשים, כולל סיסמאות, ואם לא תעבירו סכום כסף לחשבון מסוים בביטקוין או במטבע אחר – התוכן והמידע הסודי הזה יופץ ברחבי הרשת.

נכתב על ידי עורכי דין קובי רון ורונן מנשה.

סחיטה ברשת

המקרה נשמע כאילו נלקח מתוך סרט עתידני, אך מקרים כאלה אינם דמיוניים ובוודאי שאינם עתידניים. מכיוון שכיום בעידן הטכנולוגי הכל פתוח וחשוף ברשת – ישנם לא מעט אנשים שמשיגים מידע רגיש ופרטי כדי לסחוט אנשים.

מקרים כאלה נקראים סחיטה ברשת, מכיוון שתוכן הפניה הוא בעצם איום לעשיית מעשה שחושף מידע אישי כלפי כולם או כלפי מכרים שלכם, וככל ששולח המייל לא יקבל את התשלום המבוקש – הוא יפיץ את המידע.

סחיטה מינית ברשת

אחת מהתופעות הנפוצות ביותר בנושא סחיטה ברשת, היא סחיטה של אנשים באמצעות איומים על הפצת תוכן בעל אופי מיני הכולל תמונות, סרטונים, קטעי אודיו, הודעות ועוד. מכיוון שרוב המידע שלנו נמצא באופן קבוע במחשבים, בטלפונים החכמים, במצלמות שיש בבית ובעסק ועוד – הגישה אל אותו מידע הוא פרוץ ונגיש יותר עבור הסוחטים.

סוחטים אלה הינם בדרך כלל האקרים בעלי ידע כזה או אחר בטכנולוגיה ומחשבים, כך שהם יכולים לשלוח אימיילים מאיימים ובעלי תוכן של סחיטה מכל מקום בעולם, כדי להקשות להגיע אליהם.

כיצד מתמודדים עם סחיטה ברשת

כאשר אדם מקבל פניה לא מוכרת בעלת אופי סחטני, מדובר במצב לא נעים כלל. מיד צצות ועולות בראשו מחשבות על מעשיו ברחבי הרשת והאם וכיצד יש ברשות הסוחט תמונות, סרטונים חושפניים, מידע רגיש ואישי או כל דבר אחר שעלול לשמש את הסוחט להפצת מידע חושפני עליו ובכך להפוך את עולמו.

ההמלצה היא לא למהר לשלם את סכום הכסף המבוקש לסוחט, מכיוון שדבר כזה עלול לגורר אחריו פניות חוזרות ונשנות לסכומי כסף נוספים. במידה שקיבלתם פניה כזו של סחיטה ברשת, יש לפנות באופן מיידי אל עורך דין פלילי המתמחה בנושאי סחיטה ברשת האינטרנט.

עו"ד פלילי בעל מומחיות בנושא סחיטה ברשת האינטרנט יכול לטפל באספקטים השונים הקשורים לסחיטה ברשת ואף להביא להפסקתה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf