התמכרות לחשיש והמשמעויות שלה

התמכרות לחשיש והמשמעויות שלה

בשנים האחרונות עלתה מאד המודעות בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט, להיבטים הרפואיים והבריאותיים של השימוש בקנאביס, על כל הסוגים והווריאציות של החומר הזה וחומרים אחרים המופקים ממנו. אחר החומרים הללו, מוכר במדינות שונות באזוריו ובישראל בכלל זה, בשם "חשיש". מהו החשיש וממה בעצם הוא מופק? כיצד נצרך החשיש ומדוע הוא נחשב בעיני רבים כחומר שיש לו היבטים בריאותיים? מהי ההשפעה של השימוש בחשיש? בשורות הבאות נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

חשיש – מה זה בעצם

החשיש הוא תוצר המופק מצמח הקנאביס, שבשנים האחרונות הותר לשימוש במקומות רבים בעולם. זה המקום לציין שיש מגוון רחב של סוגי קנאביס, כאשר לכל אחד יש את הייחודיות שלו וניתן להפיק ממנו ביתר יעילות מוצרי לוואי מסוימים. בהתאם לכך, ישנם סוגים מסוימים ל קנאביס, שיש המגדלים אותם במטרה להפיק מהם חשיש. הסוגים הללו מכילים מספר גדול של טרכומות, המכילות כמות רבה יותר של שרף שממנו ניתן להפיק את החשיש.

החשיש עצמו הוא מוצק, ומגיע ברמות שונות של קשיות. מי שחשופים לנושא ועוסקים בו, מכנים את גוש החשיש המוצק בשם "סוליה", בדומה לכינוי של סוליות הנעליים הקשיחות. הצבע של הסוליה יכול לנוע מצבע זהוב ועד צבע שחור.

כיצד נצרך החשיש ומהן ההשפעות שלו

החשיש נצרך באופנים ובצורות שונות. יש הנוהגים לעשן אותו במקטרות ייעודיות (בנגי), שיטה שיובאה לישראל ממדינות ערב השכנות, ובעיקר מצריים שבה עישון מקטרות מהסוג הזה הוא בילוי מקובל. יש הנהגים להוסיף חשיש לסיגריות שמרבית החומר המצוי בהן הוא לגיטימי לחלוטין, כדוגמת טבק. סיגריות מהסוג הזה נקראות ג'וינט. צרכנים מתוחכמים יותר נוהגים ללעוס את החומר, או אפילו לבשל אותו או לאפות ממנו עוגיות, שעשויות להיות טעימות למדיי למי שמתרגל לטעם.

ההשפעות של החשיש הן בעיקר מרגיעות. החשיש נספג במהירות יחסית במערכות השונות בגוף וההשפעה שלו היא כמעט מיידית מרגע התחלת השימוש. יש אנשים, שעבורם ההשפעה היא הרסנית ועלולה לגרום להם בעיות, בעיקר אם צרכו כמות רבי מדיי של חשיש בלי הכנה או ניסיון קודם. באשר לטווח הארוך, החשיש גורם ככל הנראה לשינויים באישיות, בעיקר אחרי תקופה ארוכה של שימוש מאסיבי בחומר. עם זאת, צרכנים רבים מדווחים גם על שינוי חיובי, ועל העובדה שחשיש מסייע למשתמשים בו להתמודד עם בעיות אישיות ורפואיות שונות. נכון להיום, צריכה של חשיש, קנאביס וחומרים דומים בישראל, מחייבת אישורים רפואיים מתאימים.

למידע נוסף: התמכרות לקנאביס וחשיש

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf