עורך דין צוואות

עורך דין צוואות

דיני צוואה וירושה, הם חלק מהדינים המורכבים ביותר בתחום המשפט. אם ישנן מחלוקות לגבי הירושה, מי שמומחה בתחום הינו עורך דין צוואות, אשר יוכל למצוא את הפתרון הטוב ביותר למחלוקות בין היורשים. יש לציין, כי צוואות, חייבות להיות כשרות ואם הופרו הכללים, ביהמ"ש יוכל להורות על ביטול הצוואה. במידה וקרוב משפחה נפטר וקיימת כבר צוואה הנמצאת ברשם הירושות, עורך הדין אשר במשרדו נכתבה הצוואה, ידאג לצו קיום צוואה.. עורכי דין רבים לענייני ירושה, ממליצים על כתיבת צוואה ברורה, כך שלא יהיו מחלוקות וריבים מיותרים בין היורשים. על הצוואה להיות כתובה בבירור ולהיחתם ע"י המוריש{המצווה} ויש לדאוג היא הצוואה תישא את תאריך חתימתה.

מתי ניתן יהיה לפסול צוואה ע"י ביהמ"ש?

חוק הצוואות,מורה, כי רק מי שגילו מעל ל- 18שנה והוא בדעה צלולה ומיושבת, יוכל לערוך צוואה. במידה והמצווה, אינו בעל דעה צלולה ומיושבת או שהיה אנוס ע"י צד שני לכתיבת הצוואה,  צוואה זו תיפסל ע"י שופט בביהמ"ש לענייני משפחה. יש לציין, כי החוק במדינת ישראל, מכיר ב-4 סודי צוואות ואילו הן:

  • צוואה בכתב יד
  • צוואה בעל פה
  • צוואה בפני רשות
  •  צוואה בעדים

הצוואה המוכרת ביותר, הינה זו שנכתבה בכתב יד. המצווה, ירשום את צוואתו בכתב ודו ויצווה את רכושו ליורשים אשר בהם הוא בחר. יש לציין כי חל איסור להמרות את צוואתו של המצווה, גם אם מדובר על שנים רבות לאחר מותו, מה שנקרא בשפה המשפטית:"שלוון היד המתה" הכוונה היא, כי המצווה ייתן את ההוראות המפורשות בצוואתו, גם לאחר מותו לגבי מה שייעשה ברכושו. ניתן למצוא מנגנונים בצוואה שכל מי שהוא עורך דין צוואות יכיר את המנגנונים שנועדו להגן על היורשים, כמו במקרה שאחד מהיורשים, נתבע ע"י נושים ויש למנוע מן הנושים את האפשרות לשים את ידם על נכסי היורש. עוה"ד המתמחה בדיני ירושה, יוכל למצוא פתרון הולם אשר מקובל בחוק על מנת להגן על היורשים.

הוצאת צו ירושה- ההליך

ניתן להוציא צו ירושה בקלות, אם כבר יודעים את מס' התיק ברשם הירושות. במידה והיורשים, אינם יודעים את מספר התיק, על פי תעודת הזהות של המנוח\ה  ניתן יהיה למלא את הבקשה באמצעות אתר רשם הירושות באינטרנט. לרוב, עורך דין צוואות, הוא זה שיגיש בקשה מקוונת לצו קיום הצוואה, היות ומחודש ספטמבר 2019, החוק החדש מורה על הוצאת בקשות רק באמצעות האינטרנט וזאת, לאחר תשלום האגרה..

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf