ראש דיו

ראש דיו

כאשר אנו מזכירים את צמד המילים דיו למדפסת, אנו אף נתקלים במושג "טונר". מצד אחד אנו מחזיקים במחסניות דיו או ראשי דיו כפי שהם נקראים. למעשה, מדובר על מכלים קטנים שבתוכם נמצא דיו נוזלי בגוונים שונים. מכלים אלה, נמצאים בגב המדפסת ובאמצעות מחטים קטנטנות, מוזרק דיו על גבי הנייר. לעומת זאת, טונרים אינם מכילים דיו נוזלי, כי אם דיו באבקה דקיקה והמדפסת, שולחת זרמים חשמליים אשר מתאימים לתמונה. הטונר למדפסת משגר את האבקה באופן מדויק. יש לרכוש ראש דיו כאשר הוא מכיל נוזל, אם מדובר על שימוש ביתי של ניירת משרדית, תמונות משפחתיות וכדומה.

טונר, בניגוד אל ראש דיו, מתאים להדפסת כמויות גדולות של מסמכים ותמונות, כאשר הן מתקבלות מודפסות באיכות גבוהה. השימוש באבקת הדיו, הינו חסכוני יותר  מאשר מכלי הדיו הנוזליים, אם מדובר על חברה, משרד או מי שעובד בגרפיקה. השימוש בטונר שיש בו אבקה, גורם לכך, כי בסופו של דבר, המחיר הסופי על ההדפסות יהיה נמוך יותר.

חיסכון בהדפסה ביתית באמצעות ראש דיו

יש לחסוך בשימוש עם ראש דיו כאשר תשתמשו יותר על צבעי שחור לבן, בעת הדפסת מסמכים. אם מדובר על תמונת צבעוניות, כדאי להדפיס כמה שפחות, היות וראשי דיו צבעוניים יקרים יותר מראשי דיו שחור לבן. יש לציין כי ראשי הדיו המלאים בנוזל הדיו, נגמרים מהר יותר ויש להשתמש בהם בתבונה., היות ושימוש רב בראשי דיו אינו משתלם לכל אחד, כי אם רק לשימוש ביתי.

ראש דיו חלופי או מקורי?

בשנים האחרונות בשל יוקר המחיה שעולה וכן, בשל הצורך בחיסכון, במיוחד אנשים שמשתמשים הרבה במדפסת לצורך עבודתם, רבים החלו לרכוש ראש דיו חלופי שאינו פחות איכותי מהמקורי. מדובר על מוצר זול בהרבה מראש הדיו המקורי. ראש חלופי זה לדיו המדפסת, מאפשר איכות הדפסה אופטימאלית של ל המסמכים, התמונות והמסמכים שמתבלים נאמנים למקור כפי שהם מוצגים על צג המחשב. כדאי למצוא ראשי דיו חלופיים ולמסור את הישנים למחזור, מה שיסייע לכם גם בחיסכון משמעותי וגם לשמירה על איכות הסביבה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf