טבעת יפהפייה אך לא כל הנוצץ זהב

טבעת יפהפייה אך לא כל הנוצץ זהב

מי שמעוניין לרכוש תכשיט, חשוב שיידע להבחין או יהיה מודע לדרך הבדיקה כדי לדעת פרטים על התכשיט כמו כמה קראט הוא, אם מדובר בתכשיט גולדפילד או סוג אחר.

לא כל הנוצץ זהב

מידת הקראט מסמנת את טוהרה של מתכת הזהב בתוך התכשיט. קיימים תכשיטים שיש בהם רק זהב טהור ולכן ערך הקראט שלהם הוא גבוה וקיימים תכשיטים שבמהלך הייצור מוסיפים לזהב הטהור סגסוגת של חומרי מתכת נוספים וכך ריכוז הטוהר בתוך התכשיט יורד ולכן הוא נמדד בקראט נמוך יותר. אך לא כל הנוצץ זהב וקיימים גם זהב מצופה וגולדפילד ללא זהב טהור כלל.

כשרוכשים תכשיט שיש בו 24 קראט, הרי שריכוז החומר הטהור שבו הוא גבוה לעומת 14 או 18 קראט שהוא הזהב המעורבב עם מתכות נוספות ולכן ריכוזו של החומר הטהור הוא נמוך יותר.

תכשיטים שמשקלם הוא גבוה יחסית, גם ערכם הכספי יהיה גבוה יותר ולמשקל זה מוסיפים את כמות הקראט המיועדת לתכשיט זה. בהתאם לכמות הזהב הטהור כך יעלה בהתמדה ערכו הכספי של המוצר כמו לדוגמה בשרשראות זהב 18 קראט.

צבעי הזהב

כשכורים את הזהב בטבע, צבעו הוא זהוב אך לאחר הליכי העיבוד במפעלים הוא משנה את צבעו ולכן אפשר לראות היום תכשיטים בצבע המקורי זהב צהוב בכמה גוונים, זהב לבן המכיל תוספת של רודיום בדגמים חדשניים אפשר למצוא גם זהב צבעוני כמו ירוק, אדום, שחור, ורוד וגוונים מפתיעים נוספים. יש לשים לב לתכשיטים הנראים כמו זהב אך למעשה הם מחומר אחר לחלוטין כמו גולדפילד כך שלא כל הנוצץ זהב וההבדל באיכות בין פריטים מזהב לפריטים הללו הוא שמיים וארץ.

אבני חן בתכשיטים

היהלומים הן האבנים היקרות ביותר המשובצות בתכשיטים השונים והן קיימות בהיצע נרחב מאד של גדלים, ליטושים וצורות הנדסיות. מעבר ליהלומים יש גם אבני חן נוספות שערכן הוא נמוך יותר אך עדיין משמעותי כמו פנינים, אבני טופז, אודם, אמרלד, טורמלין ספיר, גרנט ירקן, טנזניט ועוד המשובצות בשרשראות זהב 18 קראט.

תכשיטי כסף

גם תכשיטי כסף הם פופולריים מאד, הן בקטגוריה של לא כל הנוצץ זהב, אך קיימות אין ספור אפשרויות לרכישת תכשיטים כמו צמידים, שרשראות וטבעות יפהפיות בדגמים ייחודיים ומוצלחים. מתכת הכסף נאמדת במינוח כסף 925 סטרלינג המכילה אחוזים גבוהים של מתכת זו. אם קיימים בתכשיטי כסף אחוזים נמוכים יותר של מתכת זו, התכשיט נדד בערך שהוא נמוך מ – 925 סטרלינג בהתאם לערכו הספציפי כמו לדוגמה 825 או 800.

כאשר סך כמות מתכת הכסף היא מעבר לסטנדרט ונוצר שימוש בכסף טהור, המינוח הוא כסף פיין כלומר 999, יש בו 99.9 אחוזים של כסף טהור.

תכשיטים יוקרתיים

תכשיטים ויהלומים הם חבריה הטובים של כל אישה אך יש להקפיד ולוודא את איכות הזהב והכסף בעת הרכישה כיוון שלא כל הנוצץ זהב הוא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf