מדריך לרכישת בריכות ביתיות לילדים

מדריך לרכישת בריכות ביתיות לילדים

עונת הרחצה נפתחה כבר והחורף מאחורינו, עוד מספר שבועות הילדים יוצאים לחופש הגדול, ועלינו לדאוג להם לתעסוקה, לבילויים ולאטרקציות שונות ומגוונות. כאשר הקיץ מגיע ההורים מחפשים בריכות שחייה ביתיות ומתקני מתנפחים שונים על מנת לאפשר לילדים ליהנות מבילוי רטוב בחצר, בגינה הפרטית, בתוך הבית או במרפסת. כיום, יש היצע עצום של בריכות ביתיות המיועדות לילדים, לכן חשוב לרענן את כללי הבטיחות והשימוש הנכון בבריכות המתנפחות, כך נעבור את הקיץ בשלום ונדאג לבטיחות הקטנטנים.

בריכה ביתית מתנפחת

בריכות מתנפחות מתאימות לילדים בכל הגילים, יש מגוון רחב של דגמים, צורות, גדלים ועיצובים. כאשר מתכננים לרכוש בריכה ביתי לילדים חשוב לשים לב לפרמטרים הבאים:

  • צורת הבריכה המתנפחת – בריכות מתנפחות לילדים מגיעות בשתי צורות עיקריות – בריכה עגולה או בריכה מלבנית.
  • עומק הבריכה – אם רוכשים בריכה לפעוטות חשוב לבחור דגם איכותי ועמיד עם עומק מים של 25 עד 30 ס"מ לכל היותר. לילדים גדולים יותר אפשר להזמין דגם עמוק, עדיף לא יותר מ-76 ס"מ.
  • חומרים – ככל שאיכות החומרים טובה יותר, כך הבריכה עמידה ותשרת אתכם נאמנה תקופה ארוכה, ולא רק עונה אחת.
  • יצרן – מומלץ לרכוש רק בריכות שחייה ביתיות המיוצרות על ידי מותג מוכר ואמין, לדוגמה INTEX ו-BESTWAY.
  • סוג הבריכה – יש בריכות מתנפחות לילדים ובריכות עם מסגרת, העלויות בהתאם.
  • תכיפות ואופן השימוש – כאשר רוכשים בריכה לשימוש ביתי בלבד, במרפסת או בגינה, אפשר להשקיע בדגם איכותי ועמיד, אך אם מתכננים לקחת את הבריכה לחופשות ולים, כדאי לבחור בריכה מתנפחת העשויה מחומרים עמידים. אם מתכננים להשתמש בבריכה כל יום כדאי לשקול אפשרות לרכישת דגם איכותי המצויד במשאבת סינון לניקוי המים.
  • אחריות ומחיר – יש להתייחס גם לעלות הבריכה ולתקופת האחריות, מחירי הבריכות המתנפחות יחסית זולים, לכן כדאי להשקיע בדגם איכותי.

כללי בטיחות וזהירות לילדים הרוחצים בבריכה ביתית

מדי שנה אנו שומעים על מקרים מצערים של ילדים הטובעים בבריכות, חשוב לדעת כי ילד עלול לטבוע גם בבריכה מתנפחת שעומקה 20 ס"מ. לכן, אין להסיר את העיניים מהילדים המבלים בבריכה הביתית, וחובה להקפיד על נוכחות מבוגר אחראי בכל רגע נתון בו הילדים משתמשים בבריכה.

לפני שמאפשרים לילדים לרחוץ בבריכה הביתית יש ללמד אותם כיצד להשתמש בבטחה בבריכה ולהימנע מסכנות. לכן, חשוב לחנך אותם לא להשתולל במים בפראות, להתחשב בילדים אחרים, במיוחד אם האחים הבוגרים משתמשים בבריכה יחד עם הקטנטנים. אגב, אפשר לקנות בנפרד בריכה לתינוקות וכך הפעוט יכול לבלות לבד וללא הפרעה מילדים גדולים העלולים לסכן אותו כאשר הם משתוללים.

בנוסף, כדאי ללמד את הילדים לשחות, ולפזר בבריכה מצופים ומתנפחים שונים כמו גלגל מתנפח, כדי לאפשר לילדים לאחוז בהם בעת הצורך. חשוב לדעת כי ילדים רבים סובלים מגירויי עיניים בזמן השכשוך בבריכה, לכן אפשר לצייד אותם במשקפי שחייה.

את הבריכה חשוב להתקין על משטח ישר ויציב, לבדוק שאין חפצים חדים מתחת לבריכה וסביבתה, ואין לשכוח למרוח קרם הגנה נגד השמש.    

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf