השתלת עצם בלסת – איך זה עובד ומה חשוב לדעת?

השתלת עצם בלסת – איך זה עובד ומה חשוב לדעת?

בכדי להחדיר שתלים דנטליים, קיים הכרח להימצאותה של עצם אשר מהווה תשתית לאותו שתל דנטלי ובמידה ותשתית העצם אינה "ראויה", קיימת האפשרות של שיקום העצם בחלל הפה, והפיכתה לתשתית מספקת עבור שתלים דנטליים.

בעת ההיערכות שלכם לקראת ההליך הרפואי שכרוך בהשתלת עצם בלסת (בה, העצם משוקמת לטובת השתלת שתלים דנטליים עתידיים), יש לקחת בחשבון, כי בדומה להליכים רפואיים אחרים, קיימות תופעות לוואי ויש לברר לגביהן עם מומחה פה ולסת מוכר שיספק מענה רחב וכולל עבור תהיותיכם השונות בנושא ההשתלה.

מה חשוב לדעת לגבי השתלות עצם וכיצד ניתן להימנע מהן?

אחת מהסיבות אשר מובילות לסיטואציה בה אדם נדרש לבצע השתלת עצם בלסת, היא הסיבה של איבוד שיניים. כאשר האדם מאבד שיניים, העצם למעשה נחלשת ומאבדת מיכולתה להוות תשית ראויה ומספקת עבור שתלים דנטליים בחלל הפה אצל המטופל.

מעבר לכך, כל הכרוך בזיהומים שונים, בהיגיינה נמוכה, בדלקות שונות אשר מתפתחות לזיהומים ופצעים מוגלתיים, מוביל להיחלשות של העצם בלסת. במקרים מסוימים, אנשים גם סובלים ממחלות חניכיים שונות, אשר גורמות להיחלשות של העצם שתומכת בשיני המטופל.

באשר לדרכי המניעה של היחלשות העצם התומכת בשיניים, ההמלצה היא הקפדה על היגיינה ברמה גבוהה ושימוש סדיר ושטף במברשת שיניים חדשה ולא בלויה. לא רבים מודעים לכך, אך מומלץ להחליף מברשת שיניים כל תקופה של שבועיים-שלושה, ובכך למנוע היווצרות של אבן, לשמור על היגיינה ברמה מספקת ולתרום רבות לחיזוק העצם התומכת בשיניים.

האם גיל המטופל מהווה גורם משפיע על הצלחת השתלת עצם בלסת?

באופן כללי ומבלי ליישם כלל אצבע כזה או אחר, כי כל מקרה לגופו ואין אדם אשר זהה לשני, יכולת הריפוי אצל אנשים צעירים, בדרך כלל, תהיה טובה יותר מאשר יכולת הריפוי והשיקום אצל אנשים בגילאים מתקדמים יותר.

יחד עם זאת, כדאי לציין כי רישומי ההצלחה נרשמים הן בהליכים רפואיים אצל אנשים צעירים, והן אצל אנשים מבוגרים אשר מבקשים לעבור הליך של השתלת עצם בלסת. במקרים של השתלת עצם בלסת אצל אנשים מבוגרים, תהליך הקליטה עשוי להתארך, אך עדיין לצלוח.

האם ניתן לשלב השתלת עצם בלסת עם החדרת שתל דנטלי?

בחלק מהמקרים ואצל אנשים מסוימים, בהחלט כן. ההשתלה של עצמות בלסתות נועדה בכדי להוסיף עצם, פשוטו כמשמעו. יחד עם זאת, במקרים מסוימים גם ניתן לבצע החדרה של שתלים דנטליים תוך כדי ובשילוב של השתלת עצם בלסת. במקרים אחרים, נדרשת השתלה של העצם בלסת מבעוד מועד ולפני שמבצעים החדרת שתלים דנטליים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf