בעיות במערכת הביוב? פנה רק למקצוענים!

בעיות במערכת הביוב? פנה רק למקצוענים!

דודי מערכות מים – מכירה, תחזוקה ושירות של משאבות ביוב

בכל בית, מבנה, מפעל תעשיה או מתחם חקלאי קיימת מערכת ביוב המשמשת לניקוז המים והשפכים, הוצאתם והעברתם למערכת ביוב מרכזית וחיצונית. מערכות ביוב אלה הן נסתרות מהעין ונבנות מראש בתוך קירות המבנה, הרצפה או בתת הקרקע, ובלעדיהן שום בית, בניין או מבנה תעשייה לא יהיה ראוי לשימוש.
למרות שבמקרים רבים אנו מעדיפים להתעלם מהצורך בתכנון, השקעה ראשונית ותחזוקה שוטפת של מערכות אלה, ניתן לצפות כי בשלב כל שהוא במהלך השימוש אנו ניתקל בבעיה שתגרום לסתימה, תקלה והפסקת התפקוד של המערכת, אשר תגרום לאי נוחות ולעיתים גם נזק רב למבנה כולו.

מתי צריך להתקין משאבת ביוב ?

מערכות ביוב וניקוז מתוכננות ובנויות בדרך כלל לעבוד בכוח הגרוויטציה- כלומר מערכת הניקוז נמצאת בחלקים הנמוכים של המבנה (במקרים רבים מתחת לרצפה) ובזווית כזו שהמים יזרמו תמיד בשיפוע אל בורות הביוב המרכזיים שמחוץ לבית.
במקרים רבים, כמו במרתפים או במקומות נמוכים, או במפעלי תעשיה ומתחמים המוציאים שפכים בכמות גדולה, יש צורך בהתקנת משאבות ביוב מיוחדות שיזרימו את השפכים בכוח אל המערכת החיצונית.

סוגי משאבות ביוב ולמה הן משמשות

מרבית משאבות הביוב הן משאבות טבולות, הנקראות כך משום שהן נמצאות באופן קבוע בתוך מאגר הנוזלים, בדרך כלל בתוך מיכל אגירה הנמצא במרתף המבנה או מתחת לרצפה,  ומופעלות על ידי זרם חשמלי.
קיימים סוגים רבים של משאבות טבולות בעלות טווח רחב של הספקים (ממשאבות קטנות לשימוש במרתף ביתי ועד למשאבות בעלות הספקים אדירים למפעלי תעשיה ותשתיות), ובעלות יכולות שונות. העיקרון הבסיסי הוא שכאשר מאגר השפכים ומי הביוב עולה לגובה מסוים במיכל, נכנסת המשאבה לפעולה באופן אוטומטי, מעלה את המים בצנרת הביוב ודוחפת אותם למערכת הביוב החיצונית.
למשאבות הביוב יש יכולות מגוונות ושונות, כמו שאיבת בוצה ומוצקים, או אפשרות למשאבה טוחנת המרסקת וטוחנת את החומרים המוצקים, ומונעת בעיות לטווח ארוך כמו סתימות והצפות.
סוג אחר של משאבות ביוב הן המשאבות הניידות המותקנות על משאיות מיוחדות המצוידות במיכל ענק ומשאבות חזקות, ומיועדות לריקון מאגרי ביוב שאין להם חיבור קבוע לניקוז, או שהתמלאו מעל ליכולת הריקון הרגילה.

קנייה, תחזוקה ושירות על ידי חברה וותיקה ומקצועית

התקנה של משאבת ביוב מתאימה היא עניין למקצוענים- חשוב ביותר לתכנן מראש את סוג המשאבה, מיקומה וגודלה, להתאימה לסוג השפכים ולגודל צנרת הביוב. תכנון לא נכון יגרום לבעיות, ריחות רעים ונזילות במשך שנים, כאשר החלפה של משאבה לא מתאימה יכול להיות עניין מסובך ויקר.
הן בבתים פרטיים ובעיקר במפעלים ומוסדות, חשוב לא להמתין לתקלה או בעיה ולדאוג לתחזוקה שוטפת של מערכות הביוב והניקוז על ידי חברה וותיקה, מקצועית ואמינה, שתמנע תקלות עתידיות ותוכל לספק שירות 24/7 מהיר במקרה של תקלה. בחברת דודי מערכות מים, מהחברות הוותיקות בארץ לטיפול בביוב ובשפכים, תקבלו ייעוץ מקצועי ואישי לפתרון בעיות הניקוז בבית או בעסק, התקנה שתפורה בדיוק לצרכים שלכם ובהתאם לתקציב, ושירות צמוד ומהיר לכל בעיה או תקלה שתתעורר בעתיד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf