output_Jrux8O

הדרך ליצירת שינוי עוברת בחשיבה במונחים חיוביים

הדרך ליצירת שינוי עוברת בחשיבה במונחים חיוביים

מהו השינוי שאתם רוצים ליצור בחייכם?

שימו לב שלא שאלנו מה אתם לא רוצים. לא שאלנו מה הבעיה שאיתה אתם מתמודדים. לא שאלנו מה קשה לכם, ממה אתם סובלים או למה זה מפריע לכם. כל אלו מהווים חשיבה על הנושא במונחים שליליים.

צורת השאלה מכוונת מראש כדי לאלץ אתכם לחשוב במונחים חיוביים; כדי שתוכלו להגדיר מהי המטרה שלכם. בשאלה הזו אנחנו בעצם מכוונים את עצמנו לעתיד; למקום אליו אתם רוצים להגיע בסוף התהליך.

השאלה הזו מחייבת אתכם לחשוב קדימה, לא אחורה. בעת שאתם חושבים על השאלה, שימו לב שהמטרה שלכם תהיה מוגדרת באופן חיובי. למה הכוונה?

האם הגדרתם לעצמכם משהו שאתם רוצים להשיג? או דווקא משהו שאתם רוצים להימנע ממנו? ההבדל בין שני הניסוחים הוא די ברור – בעוד שהאחרון מנוסח בצורה שלילית (מה אני לא רוצה), הראשון מנוסח בצורה חיובית (מה אני כן רוצה).

לדוגמה, אם השינוי שאתם רוצים הוא להפסיק לאכול שטויות – הרי שניסוח המטרה מוגדר באופן שלילי. במקום זאת, נסחו את המטרה באופן חיובי. מדוע חשוב לנסח מטרות באופן חיובי ולא שלילי?

על כך נדבר בהמשך. אך תחילה – איך עושים זאת בפועל? יש לכך שני שלבים עיקריים.

שלב 1 – תת המודע מבין חיוב – לא שלילה

אז איך בעצם אפשר להגדיר מטרות בחיים, כך שינוסחו על הצד החיובי ולא השלילי? פנינו למומחים של מכללת רטר ללימודי NLP ודמיון מודרך, וקיבלנו תרגיל קטן ומהנה שיעזור לנו להבחין בהבדל:

אנחנו מבקשים מכם כעת לא לחשוב על עוגת שוקולד טעימה ומגרה.

לא לחשוב איך נוטף ממנה כל השוקולד מלמעלה לצדדים, וכיצד הוא מבריק ומנצנץ על גבי העוגה.

לא לדמיין את הריח הנפלא והמתוק של העוגה, כשהוא עולה באפכם.

והכי חשוב, לא להתרכז בתחושת ההנאה והסיפוק בעת אכילת העוגה.

מה בדיוק קורה כאן? ולמה תשומת הלב שלנו מופנית בדיוק לגורם שנתבקשנו להימנע מלחשוב עליו?

תרגיל קצר ופשוט זה של דמיון מודרך, מראה לנו בעצם שהתת מודע שלנו לא מבין מושגים שליליים. אם נדבר אליו במונחים שליליים, נקבל בדיוק את התוצאה ההפוכה. לכן, כדי לתקשר באופן יעיל עם תת המודע – הגורם שמסייע לנו ליצור שינוי בחיינו – עלינו לחשוב במושגים חיוביים.

במקום להגדיר את המטרה במונחים שליליים ("להפסיק לאכול שטויות"), תרגמו אותה למטרה המוגדרת במונחים חיוביים: "לאכול אוכל בריא". במקום לרצות "להפסיק להיות בחרדה", לתרגם את המטרה למשמעות חדשה: "לחשוב באופן חיובי", וכן הלאה.

שלב 2 – לפרט כמה שיותר אודות המטרה

אחרי שלמדנו להתנסח בצורה חיובית לגבי המטרות שלנו, כעת עלינו להכיר שלב נוסף בפנייה שלנו אל תת המודע. שלב זה מחייב אותנו לפרט כמה שיותר אודות המטרה הרצויה שלנו.

אם נתמקד במטרה דוגמת "שיפור הביטחון העצמי" (ניסוח חיובי, כמובן) – מדובר במטרה כללית מאוד. תת המודע שלנו לא מבין מאיפה להתחיל, ולכן עלינו לעזור לו ולנסח מטרה חיובית הרבה יותר ספציפית. לדוגמה: "לבקש העלאה במשכורת" או "לדעת כיצד להתחיל עם בן/ת המין השני".

כדי שתוכלו לדייק כמה שיותר, הן מבחינת הניסוח על דרך החיוב והן מבחינת רמת הפירוט – כתבו את המטרה שלכם על גבי נייר. מן הסתם, הניסוח הראשון לא תמיד יהיה הנכון והמדויק לכם, אז שנו אותו שוב ושוב.

זה קצת כמו סיעור מוחות, אבל עם עצמכם – מלאו את דף הנייר בניסוחים השונים, עד שתגיעו אל המטרה הרצויה לכם באמת; עד שתמצאו את תמצית המטרה החיובית והמפורטת המתאימה לכם.

ברגע שתעשו זאת, תת המודע שלכם יוכל להתחיל לעבוד.

מה זה אומר, בעצם, ולאן הוא ייקח אתכם משם והלאה?

אתם מוזמנים לגלות באמצעות לימודי NLP ודמיון מודרך במכללת רטר.

צילום: pexels.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

output_Jrux8O
rgf
rgf